پنج حرفی ای که همه ی ما روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰ کد : ۳۰۶۶۱ اخباراصلی
تعداد بازدید:۱۹۱
" استرس " شاید تنها یک کلمه ی پنج حرفی باشد،اما بسیاری از ما با آن روزانه دست و پنجه نرم میکنیم و روان بسیاری از مردم جامعه را آزرده و خطشه دار می کند.
پنج حرفی ای که همه ی ما روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

به گزارش وب دا مرکزی،رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک نعتقد است،استرس از بحث شدید با رئیس در محل کار گرفته تا فشار هایی که ممکن است از طرف دوستان و خانواده، به ما بیاید.
دکتر مریم چگینی گفت : همه ما روزانه با شرایط استرس زا روبرو می شویم. برای برخی از ما این حوادث پراکنده اتفاق می افتد و باعث استرس می شود. اما برخی دیگر هستند که این استرس، روزانه بخش منظمی از زندگی آنهاست، غافل از اینکه تاثیرات استرس بر روح و روان آنها چیست.
او افزود : مسایل خانوادگی، مشکلات یا مسوولیتهای خانوادگی، کارهای زیاد با مدت زمان کم، تماسهای تلفنی یا ایمیل، روابط با دوستان یا اعضای خانواده، نداشتن اوقات فراغت، سرعت زندگی، مشکلات سلامت شخصی، احساس خستگی، آماده شدن برای رفتن به مدرسه یا انجام فت یا پایان روزکاری، مشکلات سلامتی اعضای خانواده، مسایل مالی و کارهای خانه می توانند منشا استرسهای روزمره ما باشند.
وی با اشاره به اینکه زنان، والدین تنها، جوان ترها، افرادی با میزان تحصیلات کمتر، افرادی با میزان درآمد کمتر، افرادی با مسکن نامناسب | افرادی که مسوولیتها و وظایف زیادی دارند کسانی هستند که در معرض استرس شدید هستند،تاکید کرد:گاهی اوقات استرس می تواند تأثیر منفی بر ابعاد اصلی سلامت ما (افکار، احساس ها، رفتارها و وضعیت جسمی) داشته باشد. اگر در پاسخ به موقعیت های ایجاد کننده استرس، رفتارهای ناسالم انجام دهیم، استرس می تواند سلامت ما را به خطر بیندازد. آثار منفی استرس بر سلامت می تواند خود منشا استرسهای جدیدتر شود.
رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان خاطر نشان کرد : گاهی اوقات استرس می تواند اثر مثبتی بر ما داشته باشد. اگر به استرس به عنوان یک چالش یا چیزی که باید بر آن غلبه کنیم، نگاه کنیم، آن وقت با آثار مثبت آن روبه رو خواهیم شد. ما حتی با وجود برخی آثار منفی، می توانیم آثار مثبت استرس را نیز تجربه کنیم.
دکتر چگینی در پایان اضافه کرد: استرس به دلایل نشان می دهد مسایل مهمی در زندگی جریان دارد و اینکه کیفیت کار را بهبود می بخشد، می تواند تأثیری مثبت بر زندگیمان بگذارد .
گیتا نادری،خبرنگار وبدا مرکزی،معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: استرس سلامت آثار افرادی مسایل منفی


نظر شما :