سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی روز دانشجو را به تمام علم آموزان به خصوص دانشجویان علوم پزشکی تبریک گفت

۱۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۳ کد : ۳۱۱۳۰ اخباراصلی
تعداد بازدید:۱۸۶
دکتر امانی در پیامی ضمن تبریک روز دانشجو، گفت: واژه دانشجو، به اندازه کرامت و تقدسش، وسیع و پردامنه است؛ آن قدر پر افق که هرگاه به هر سوی کرانه اش انگشتی اشاره بریم، نسیمی تازه از معنا می یابیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی روز دانشجو را به تمام علم آموزان به خصوص دانشجویان علوم پزشکی تبریک گفت

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

آنچه روز دانشجو را در تقویم مناسبت های انقلاب اسلامی به فراموشی نسپرده، ریشه های عمیق این نام گذاری است؛ دانشجویی یک مقطع نیست، دانشجویی تنها عنوانی برای ورود به یک طبقه اجتماعی در جامعه نیست، دانشجویی زمان برنمی دارد؛ دانشجویی یک مکتب است، این مقطع از زندگی و تحصیل همواره مورد تذکر بزرگان دین و انقلاب بوده که نشان از اهمیت و جایگاه مهم و اثرگذار آن دارد.

همانگونه که امام علی(ع) می فرماید: «علم بدون عمل، وبال و مزاحمت، و عمل بدون علم نیز گمراهی و انحراف است.» در مکتب اسلام، همان قدر که عمل کردن به علم اهمیت دارد، عمل بدون علم نیز نکوهش شده است، علمِ معرفت آور و بینش زا به عمل فرد ارزش می دهد.

مقام معظم رهبری نیز بر این مدعا مهر تأیید می زند: «هنگامی که به نام دانشجوی شهید می رسیم، این یقین در ما پدید می آید که پذیرش شهادت و اقدام به جهادی که بدان منتهی شده، از سر خودآگاهی و با اراده روشن بینانه بوده است و این ارزش عمل را مضاعف می کند و بدین دلیل است که دانشجویان شهید که در شمار سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بوده اند، ستارگان همیشه درخشانی هستند که هر جویای حقیقت می تواند راه خویش را با آنان بیابد».

اینجانب ضمن تبریک مجدد این روز به تمام تلاشگران و علم آموزان دنیای ژرف و عمیق علم و دانش، برای تمام دانشجویان و علم آموزان حوزه ی سلامت و بهداشت و درمان و خانواده ی بزرگ دانشگاه علوم پزشکی اراک آرزوی سلامت و تندرستی نموده و از خداوند منان توفیقات روزافزون مسالت دارم.

دکتر امانی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: علم عمل علم عمل دانشجویی شهید پزشکی اهمیت


نظر شما :