افتتاح بزرگ ترین پایگاه اورژانس هوایی کشور در اراک

۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۸ کد : ۳۱۱۵۸ اخباراصلی
تعداد بازدید:۱۶۵
بزرگ ترین پایگاه اورژانس هوایی کشور در اراک توسط دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
افتتاح بزرگ ترین پایگاه اورژانس هوایی کشور در اراک

به گزارش وب دا مرکزی، استاندار مرکزی، نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک و دیگر مسئولین در این برنامه وزیر بهداشت را همراهی کردند.
دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه این برنامه به خبرنگاران گفت: موقعیت استان مرکزی به شکلی است که با تردد شمار زیادی از وسایل نقلیه همراه است و از طرفی به دلیل پراکندگی روستاها و شهرها نیاز به بالگرد دارد.
وی بیان کرد: بالگردی که در اختیار استان مرکزی است بسیار پیشرفته است و بر اساس قرارداد منعقد شده با هوانیروز و وزارت بهداشت در اختیار این استان قرار گرفته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: داخل این بالگرد پیشرفته انواع امکانات پزشکی مورد نیاز تعبیه شده است و حتی امکانات ICU (مراقبت های ویژه) و ونتیلاتور نیز فراهم است.
دکتر عین اللهی گفت: انتقال بیمار در کشور از اهمیت ویژه برخوردار است و به دلیل اینکه کشور آب و هوای متنوعی دارد نیاز است برای برای توسعه اورژانس هوایی تلاش بیشتری صورت گیرد که خوشبختانه در استان مرکزی این امر به انجام رسیده است.
وی در پایان اظهار داشت: در این پایگاه اتوبوس آمبولانس نیز وجود دارد که بسیار پیشرفته است و امکان بستری بیمار در داخل آن وجود دارد و ۲ دستگاه دیگر نیز به استان مرکزی اختصاص می یابد.
گفتنی است در نظر است که در فاز دوم این پایگاه به مرکز آموزش اورژانس هوایی کشور تبدیل شود، برای این فاز حداقل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ظرف دو سال پروژه را تمام می کنیم.؛ تنها یک بالگرد اورژانس در استان مرکزی وجود دارد که از سال ۹۷ فعال شده است و از طلوع تا غروب آفتاب مشغول ماموریت است و با توجه به فصول سال تعداد ماموریت های متفاوت است به طوری که در تابستان این ماموریت ها افزایش می یابد و حتی در برخی از روزها ۲۰ ماموریت نیز انجام شده است و در زمستان نیز کاهش می یابد.
بازدید از اورژانس سوانح و سوختگی، ساختمان در حال احداث دیالیز و زنان و زایمان از دیگر برنامه های سفر دکتر عین اللهی بود.

کلید واژه ها: مرکزی استان مرکزی استان ماموریت اورژانس نیاز اللهی عین اللهی


نظر شما :