دستگاه شتابدهنده ی خطی بیمارستان آیت الله خوانساری روزانه به ۳۵ بیمار خدمت رسانی می کند

۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۷ کد : ۳۱۸۵۵ اخباراصلی
تعداد بازدید:۳۳۲
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: دستگاه شتاب دهنده ی خطی مستقر در این مرکز، یکی از پیشرفته ترین دستگاه های دنیا است.
دستگاه شتابدهنده ی خطی بیمارستان آیت الله خوانساری روزانه به ۳۵ بیمار خدمت رسانی می کند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پارسا رستمی بیان کرد: این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها در درمان انواع تومورها است و تنها از این نوع 4 عدد در کشور موجود می باشد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک توانست با تلاش فراوان و البته حمایت مسئولان ارشد استان و نماینده ها، یکی از این دستگاه ها را خریداری و استفاده نماید تا ضمن بی نیازی به مراجعه هم استانی ها به استان های دیگر، امکان استفاده مردم سایر استان ها نیز فراهم شود.

وی تاکید کرد: هزینه ی استفاده ی بیماران از این دستگاه کاملا رایگان است و بیماران برای گرفتن خدمات رادیوتراپی هیچگونه هزینه ای را به بیمارستان پرداخت نمی کنند.

دکتر رستمی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از قابلیت های این دستگاه نسبت به دستگاه های مشابه، دقت بالای آن است که خود این موضوع باعث می شود به بافت های سالم و اطراف آسیب نرسد.

رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: این دستگاه مجهز به تهیه پورتال فیلم است و در طول درمان و سیر، قادر به تصویربرداری است و همچنین مجهز به تخت دارای اختلاف درجه اطرافی و همچنین وجود سی تی بر روی خود دستگاه که مزیت بسیار ویژه ای محسوب می شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه کنترل تنفس بیماران در تایم درمان نیز از دیگر مزایای دستگاه "ورسا اچ دی" است که بسیار هم حائز اهمیت است، گفت: روزانه 35 بیمار مراجعه کننده، خدمات درمانی را دریافت می کنند که با نظر پزشک از 20 تا 40 جلسه در تایم های 15 دقیقه ای تحت درمان با این دستگاه قرار می گیرند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی آیت اله خوانساری هم گفت: این دستگاه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال خریداری شده که گامی مهم در راستای ارائه خدمت به بیماران سرطانی برداشته شده و امید می رود این مرکز آموزشی-درمانی در آینده نه چندان دور به یکی از مدرن ترین مراکز جامع سرطان کشور تبدیل شود.

مسعود مظلومی در پایان گفت: استفاده از شتاب دهنده های خطی الکترون، کاربردی ترین روش در پرتو درمانی سرطان محسوب می شود و هم اکنون حدود 52 درصد از بیماران سرطانی از این روش در فرایند درمان خود استفاده می کنند.

زهرا صابری نسب، خبرنگار وب دا مرکزی – بیمارستان آیت الله خوانساری اراک

کلید واژه ها: دستگاه درمان بیماران درمانی خوانساری بیمارستان


نظر شما :