نقش کلیدی رسانه ها در مواجه با موج هشتم کرونا

۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۱ کد : ۳۱۸۵۸ اخباراصلی
تعداد بازدید:۴۳۶
استاندار مرکزی گفت: رسانه ها در این موج باید در راستای افزایش آگاهی مردم، تلاش مضاعفی به کار گیرند.
نقش کلیدی رسانه ها در مواجه با موج هشتم کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی بیان کرد: رسانه‌ها نسبت به ارایه هشدارهای آموزشی، تولید محتوا داشته باشند و فیلم‌ها و گزارشات تهیه شده از موج‌های قبلی کرونا را نیز در راستای کنترل و مقابله با این بیماری، مجدد منتشر کنند.

وی افزود: نیاز است موج قوی واکسیناسیون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی راه‌اندازی شود و مراکز ویژه واکسیناسیون در صورت نیاز ایجاد شود.

وی تاکید کرد: بنا به توصیه متخصصان امر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنان می‌گذرد، باید نسبت به تزریق دُز یادآور این ویروس اقدام کنند تا میزان تلفات کاهش یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز ضمن اشاره به اینکه موج هشتم شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در این استان با شیب ملایم آغاز شده، گفت: در راستای مقابله و کنترل این بیماری باید همه دستگاه‌های اجرایی تعامل و هم‌افزایی لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

دکتر علیرضا امانی بیان کرد: انتظار است که شورای اطلاع‌رسانی، صدا و سیما و سایر رسانه‌های استان مرکزی، اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص اقدامات پیشگیرانه به مردم داشته باشند و با ایجاد تلنگر، سطح آگاهی و حساسیت مردم را افزایش دهند چراکه در صورت ساده‌انگاری این موج، مراجعات، تعداد بستری‌ها و فوت ناشی از این ویروس افزایش می‌یابد.

وی  ضمن تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم، بیان کرد: با توجه به تجارب قبل، باید شرایط نامطلوب را درنظر گرفت تا در صورت وقوع و افزایش بیماری، از درمان عقب نمانیم.

وی افزود: انجام واکسیناسیون، استفاده از ماسک به‌ویژه در اماکن سربسته، نظافت فردی، شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای کنترل و مقابله موج هشتم ویروس کرونا، بسیار تاثیرگذار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در واکسیناسیون نوبت اول این استان، ۹۵ درصد جامعه هدف، نوبت دوم ۸۹ و نیم درصد و در نوبت سوم ۵۰ درصد مردم شرکت کردند و از ۲ هفته اخیر نیز روزانه ۸۰ نوبت واکسن در این استان تزریق می‌شود.

وی افزود: واکسن ایرانی و سینوفارم خارجی در حد نیاز در استان مرکزی موجود است و در این خصوص نگرانی وجود ندارد و تزریق واکسن کرونا در تمام مراکز جامع سلامت، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت استان انجام می‌شود.

دکتر امانی همچنین خاطرنشان کرد:  هم‌اکنون هشت بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، چهار نفر در اراک، سه نفر در ساوه و یک نفر در خمین است و تمام مراکز درمانی استان مرکزی آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند و ۱۳۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه کودکان و افراد بالای ۶۰ سال سن به‌ویژه دارای بیماری زمینه‌ای باید واکسن کرونا را دریافت کنند، گفت: اتباع خارجی نیز باید نسبت به انجام واکسیناسیون حساسیت ویژه داشته باشند و در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: روز گذشته ۸۰ هزار سرم خریداری شد، چراکه امکان همزمانی پیک آنفلوآنزا و ویروس کرونا وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: سبدفروشی شرکت‌های دارویی از جمله مشکلات این دانشگاه است و اکنون داروهای غیرضروری به همراه داروهای ضروری توسط این شرکت‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد که امید است در این راستا تدابیر ویژه اندیشیده شود.

کلید واژه ها: استان استان مرکزی کرونا ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا ویروس شیوع ویروس مرکزی دانشگاه سرپرست دانشگاه


نظر شما :