"سما" هفته ای برای مردان

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: هفته اول اسفندماه در کشور با هدف تاکید بر سلامت مردان و حساس سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت به هفته ملی سلامت مردان ایرانی "سما" نامگذاری شده است.

۰۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۳ کد : ۳۲۵۸۳ اخباراصلی
تعداد بازدید:۲۷۹
به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: هدف از نامگذاری این هفته، آموزش و فرهنگ سازی و توجه بیشتر به اهمیت سلامت مردان و ایجاد فرصت کافی جهت انجام فعالیت ها و برنامه های مربوطه در نظر گرفته شده است. وی افزود: سلامت مردان موضوعی است که استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت. وی تاکید کرد: مردان نسبت به زنان در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است، از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه نموده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با تاکید بر اینکه از سلامت مردان، به عنوان بحران خاموش یاد می شود، خاطرنشان کرد: کشورهای مختلفی موضوع ارتقای سلامت مردان را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده اند؛ ایران یکی از ۴ کشوری است که بیش از یک دهه برنامه سلامت مردان را دنبال کرده است؛ مردان، مرگ و میر بالاتر و طول عمر کوتاهتری نسبت به زنان به دلایل مشابه دارند و مشکلات، مواجهات و عوامل خطر اختصاصی متعددی نیز، سلامت آنان را تهدید می کند و از طرف دیگر از خدمات بهداشتی درمانی کمتری بهره مند می گردند. وی تاکید کرد: در چنین شرایطی آگاهی، حمایت و عمل به عنوان اصلی ترین راهکارهای رفع بحران فوق می تواند جامعه مردان را نیز از حداقل مواهب سلامت بهره مند سازد. وی تاکید کرد: در چنین شرایطی آگاهی، حمایت و عمل به عنوان اصلی ترین راهکارهای رفع بحران فوق می تواند جامعه مردان را نیز از حداقل مواهب سلامت بهره مند سازد؛ عادتی که جامعه ما و بالطبع مردان ما به آن نیاز دارند بررسی سلامتی و آزمایش های دوره ای است، بسیاری از بیماری ها اگر سریع تر تشخیص داده شوند احتمال موفقیت در درمان آن ها بیشتر است و به دنبال آن مردان سالم، جامعه ای سالم تر خواهیم داشت، جامعه ای که در آن زندگی، فرصت بی نظیری است که هدیه شده است. گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی - معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: هفته اول اسفندماه در کشور با هدف تاکید بر سلامت مردان و حساس سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت به هفته ملی سلامت مردان ایرانی "سما" نامگذاری شده است.

نظر شما :