پرسش‌های متداول

تعداد بازدید:۳۹۸

آخرین ویرایش: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹


گرایش هائی که فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع ارشدانتخاب کنند شامل چه گرایشهایی می باشد؟

کارشناسان پرستاری می توانند در رشته های پرستاری، پرستاری مراقبتهای ویژه، پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان، پرستاری سالمندی در مقطع ارشد ادامه تحصیل دهند.(لطفاً جهت درک بهتر مطلب روی سوال مربوطه کلیک کنید)

آیا دروس گذرانده شده در دانشگاه های دیگر معادل سازی می شوند؟

بله دروس گذرانده شده دانشجویان در سایر دانشگاه ها در صورت رعایت ضوابط مندرج در آیین نامه آموزشی و با رعایت ضوابط خاص دانشگاه علوم پزشکی اراک بعداز تکمیل فرم درخواست تطبیق توسط دانشجو و ارجاع به واحد آموزش واخذ امضاء از معاون محترم آموزشی دانشکده بهداشت وتایید مدیرمحترم گروه آموزشی هر رشته جهت اعمال تطبیق دروس گذرانده شده توسط آموزشی، در سیستم سما، منظور می گردد.

تغییر رشته توام با انتقال چگونه امکان پذیر است؟

ماده61 آیین نامه آموزشی -در صورتی که دانشجو همزمان دارای شرایط انتقال وهمچنین شرایط تغییر رشته باشد، تغییر رشته توام با انتقال بلامانع است.

تبصره ماده 61- تغییر رشته توام با انتقال از وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری و برعکس در صورت داشتن شرایط تغییر رشته و انتقال  بلامانع است.

  قانون حذف نمرات مردودی چگونه است؟

پیرو مصوبه بیست وهفتمین جلسه شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ 12/2/88درخصوص حذف نمره مردودی .دانشجویی که در درسی نمره مردود کسب میکند در صورتیکه در مرحله بعد نمره 16 یا بالاتر اخذ نماید نمره مردودی قبلی وی حذف میگردد.

نحوه درخواست حق التحریر مقالات داخلی و خارجی چگونه است؟

فرم حق التحریر مقالات روی سرور سامانه پژوهان بارگذاری شده است. اطلاعات مقاله را با توجه به فیلدهای اطلاعاتی تکمیل نموده و در قسمت پیوست ها ، pdf متن مقاله، pdf نمایمه مقاله، یا تصویر صفحه JCR را بارگذاری نمایید. مراحل بعدی توسط کارشناس مربوطه پیگیری، تایید و جهت پرداخت به حسابداری ارسال خواهد شد

3. شرایط لازم جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد پرستاری ویژه و نوزادان چیست؟


دارا بودن حداقل دو سال سابقه بالینی برای شرکت در آزمون ارشد پرستاری ویژه و نوزادان لازم و ضروری است.

فارغ التحـصیلان کارشناسی پرسـتاری، در آزمون ارشـد کدام رشته ها می تـوانند شرکت کنند و ادامه تحصیل دهند؟

با کارشناسی پرسـتاری می تـوان در کارشناسی ارشد 22 رشته (البته در آزمـون وزارت بهداشت) ادامه تحصیل داد که شــامل: 

پرســتاری – اپیدمـیولـوژی –  آمـوزش بهـداشت – آمـار زیستـی – رفـاه اجتمـاعی – علــوم تشریحی – علـوم تغــذیه – علــوم بهداشـتی در تــغذیه – فیزیولوژی – کتـابـداری و اطلاع رسانی پزشـکی – مـدارک پزشـکی – مدیریت خدمات بهداشتی درمـانی – مدیریت تـوانبـخشی – اقتــصاد بهــداشت (با 2 گرایش توسعـه ی بهداشت و درمان – سیاستگذاری و برنامه ریزی بهداشت و درمـان) –  نانـوتکنولوژی پزشکی – آمـوزش پزشــکی – انفـورماتیک پـزشکی– زیست فن آوری پزشــکی – اُرگونـومـی – پرســتاری مراقبت هـای ویژه –  پرستـاری مراقبت هـای ویژه نــوزادان- و پرستاری سالمندان است.

امکان استفاده از اینترنت در خوابگاه دانشجویی وجود دارد؟

بله . استفاده از اینترنت در خوابگاه دانشجویان از ساعت 5 بعدازظهر به بعد است . کاربری دانشجویان از این ساعت فعال و تا ساعت 7 صبح قابلیت استفاده دارد. طی این مدت زمانی دانشجویان می توانند از 400MB حجم دانلود استفاده کنند.

کلید واژه ها: اینترنت خوابگاه دانشجویان

استفاده از کافی نت دانشگاه به چه صورت است ? 

 هر دانشجو با اختصاص شماره دانشجویی و کد ملی می تواند از اینترنت و کافی نت دانشگاه،  و روزانه 2 ساعت از اینترنت استفاده کند.

کلید واژه ها: اینترنت کافی نت دانشجو

اگر دانشجویی طی دوره کاراموزی درخواست اخذ مرخصی تحصیلی داشته باشد چه مراحلی را باید بگذراند؟

1. درخواست کتبی دانشجو
2. اعلام نظر استاد مشاور
3. ارائه درخواست توسط کارشناس مربوطه به شورای بالینی دانشکده جهت بررسی واعلام نظر

کلید واژه ها: کارآموزی مرخصی تحصیلی

نام کاربری و رمز عبور را برای سامانه آزمون از کجا بگیرم؟

نام کاربری و رمز عبور پیش فرض دانشجویان)کاربران(به ترتیب شماره دانشجویی و کد ملی دانشجو می باشد. دانشجویان می بایست در اولین ورود، نسبت به تغییر رمز عبور خود در سامانه اقدام کنند. اکیدا توصیه می شود رمز عبور مناسبی را انتخاب نموده و نسبت به حفظ آن کوشا باشید. در صورتی که با شماره دانشجویی و کد ملی خود ، نتوانستید به پنل کاربری وارد شوید ، با مرکز پاسخگویی آزمون های دانشگاه تماس بگیرید.

شماره تماس 34173511

شماره تماس 34173470

– اگر مشکلی در ارتباط با آزمون ها برایم پیش بیاید چطور می توانم با شما تماس بگیرم؟

شماره تماس مرکز پاسخگویی آزمون های الکترونیک دانشگاه

شماره تماس 34173511

شماره تماس 34173470

 

جناب آقای مهندس ربیعی

جناب آقای مهندس سلطان محمد 

اگر کسی بدلیل بیماری یا هر مشکل دیگر نتواند در زمان مقرر آزمون آتلاین بدهد آیا می تواند در آزمون دیگری شرکت کند؟

آزمون های مجازی شبیه آزمون های حضوری تابع کلیه قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه می باشد . به طور خاص در پاسخ به این سؤال ، با توجه به دستورالعمل برگزاری آزمون های مجازی در دانشگاه علوم پزشکی اراک ، در صورتی که دانشجو به هر دلیلی موفق به شرکت در آزمون نگردد درس مذکور حذف می گردد.

اگر به سوالات یا کلید آزمون یا نمره خود اعتراض داشته باشیم به کجا مراجعه کنیم؟

پس از پایان آزمون میتوانید با مراجعه به پنل کاربری خود نسبت به ثبت اعتراض در خصوص سوالات یا کلید آزمون ، شرایط برگزاری و ....... اقدام کنید. این اعتراضات متعاقباً در اختیار استاد مربوطه قرار خواهد گرفت. 

هر سؤال چقدر فرصت پاسخگویی دارد؟ مدت امتحان تمدید نمی شود؟

بر اساس مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، اساتید محترم ملزم به تخصیص  زمان برای پاسخگویی به هر سؤال توسط دانشجویان شده اند. این زمان در شرایط خیلی خاص)منجمله در مورد سوالات محاسباتی و آماری( با نظر اساتید ، تا حدودی قابل تغییر و تعدیل است. در هر صورت توصیه می شود هنگام ورود به آزمون و قبل از شروع پاسخگویی به سوالات، به زمانسنج آزمون که در نوار ابزار بالای صفحه نمایش مشاهده می کنید ، توجه داشته باشید و بر این اساس بودجه زمانی خود را تنظیم نمایید.

هرگونه تغییر در مدت زمان آزمون) مثبت یا منفی( صرفاً به پیشنهاد استاد مربوطه و با تأیید ستاد اجرایی آزمون ممکن خواهد بود.

– از کجا بفهمیم امتحان نمره منفی دارد یا نه؟

از طریق نماینده گروه خود یا امکانات پیام در سامانه نوید می توانید قبل از آزمون از شرایط آن منجمله تعداد و ترکیب سوالات، داشتن یا نداشتن نمره منفی و .... جویا شوید. 

من به اشتباه دکمه اتمام آزمون را زده ام. راهی هست به آزمون برگردم؟

با مرکز پاسخگویی آزمون های دانشگاه تماس بگیرید. پس از تایید کارشناسان مرکز و درصورتی که زمان آزمون به اتمام نرسیده باشد ، میتوانید ادامه سؤاالت خود را پاسخ دهید. قابل ذکر است به هیچ وجه ، امکان دسترسی به سؤاالت قبلی شما وجود نخواهد داشت .

چند سؤال اول را با موبایل جواب دادم حاال می خواهم با کامپیوترم ادامه بدهم ولی اجازه نمی دهد. چرا؟

ه دلیل تغییر آدرس IP ثبت شده شما در سامانه ، امکان ورود به آزمون با یک دستگاه دیگر وجود ندارد. توضیحات تکمیلی در پاسخ سؤال اگر در حین آزمون اینترنتم قطع شد چه کاری انجام دهم؟ داده شده است.

آیا با دستگاه دوستم می توانم امتحان بدهم؟

یکی از موارد امنیتی که در این سامانه لحاظ گردیده ، عدم امکان ورود به یک آزمون برای بیش از یک دانشجو)کاربر( با یک آدرس IP مشترک است. با این شرایط امکان ورود به یک آزمون مشترک با یک دستگاه وجود ندارد.

من چه مدت بعد از شروع آزمون می توانم وارد شوم و امتحان بدهم؟

اکیداً توصیه می گردد که دقایقی قبل از شروع آزمون به پنل کاربری خود وارد شده و منتظر شروع آزمون بمانید . در این مورد تأکید می گردد که مبنای محاسبات زمانی ساعت سرور سامانه می باشد که در پنل کاربری خود می توانید مشاهده کنید . دانشجو)کاربر( می بایست رأس ساعت اعالم شده برای هر آزمون نسبت به ورود به آزمون اقدام کند. در غیر اینصورت ، حداکثر زمان مجاز تأخیر دانشجو برای ورود به آزمون ، یک سوم زمان کل آزمون می باشد که در سامانه از قبل تعریف شده و غیر قابل تعدیل می باشد.

– اگر در حین آزمون، دستگاهم به هر دلیلی از کار افتاد یا شارژ باتری تمام شد چه کاری انجام دهم ؟

اگر قادر نیستید از دستگاه فعلی استفاده کنید ، می بایست سریعاً نسبت به جایگزینی دستگاه دیگری اقدام کنید ، در این صورت به دلیل تغییر آدرس IP شما ، باید موارد ذکر شده در سؤال اگر در حین آزمون اینترنتم قطع شد چه کاری انجام دهم؟ را انجام دهید. در صورتی که امکان فعال شدن دستگاه فعلی شما وجود دارد و زمان آزمون پایان نیافته باشد، میتوانید با ورود مجدد به سامانه آزمون ،پاسخگویی را از همان سؤالی که ارتباط شما قطع شده بود، ادامه دهید

اگر در حین آزمون اینترنتم قطع شد چه کاری انجام دهم؟

در صورتی که اینترنت شما به صورت موقتی قطع و مجدداً برقرار گردد، قائدتاً شما می توانید با ورود مجدد به سامانه آزمون خود را از همان سؤالی که ارتباط تان قطع شده بود ، ادامه دهید. اگر در این روند دچار مشکل شدید ابتدا نسبت به جایگزین کردن اینترنت خود اقدام کنید . سپس با توجه به اینکه آدرس IP شما تغییر یافته ، می بایست جهت امکان ادامه آزمون با مرکز پاسخگویی آزمون های دانشگاه تماس بگیرید .

شماره تماس 34173511

شماره تماس 34173470

نکته مهم : با توجه به اینکه فرآیند جایگزینی اینترنت و تماس با مرکز پاسخگویی دانشگاه و کسب مجوز جهت ادامه آزمون ، فرآیندی زمانبر می باشد و همچنین به دلیل محدود بودن زمان پاسخگویی به سوالات آزمون ، اکیداً توصیه می گردد نسبت به برقراری اینترنت پایدار اهتمام ویژه داشته باشید.

وارد سامانه آزمون شده ام ولی امتحانات بعضی از دروس این ترم را نمی بینم. به کجا مراجعه کنم؟

با کارشناس مسئول گروه خود در اداره آموزش دانشکده تماس گرفته تا نسبت به تخصیص / اصالح آزمون های مرتبط به پروفایل شما اقدام گردد.

– رمز عبورم را عوض کرده ام اما االن یادم رفته ، چه کاری باید انجام دهم؟

با مرکز پاسخگویی آزمون های دانشگاه تماس بگیرید.

شماره تماس 34173511

شماره تماس 34173470

آیا با تبلت یا موبایل هم می توانم در سامانه آزمون وارد شوم و امتحان بدهم؟

بله. امکان ورود به آزمون و ثبت پاسخ به وسیله تبلت و موبایل هم وجود دارد . البته اکیدا توصیه می گردد که برای شرکت در آزمون ها از لب تاپ یا رایانه شخصی استفاده کنید

آیا برای ورود به سامانه آزمون فقط از مرورگر خاصی باید استفاده کرد؟

سامانه آزمون های دانشگاه می تواند با مرورگرهای پرکاربرد موجود به درستی و بدون خطا ارائه خدمت کند ، البته با توجه به بررسی های انجام شده ، توصیه می گردد که از مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید.

آدرس سامانه را در مرورگر وارد می کنم ولی سایت باز نمیشود، چه کاری انجام دهم؟

مطمئن شوید که اینترنت شما متصل و برقرار است و آدرس سامانه آزمون ها که  https://azmoon.arakmu.ac.ir می باشد را به درستی وارد کرده اید. درصورتی که از صحت آدرس مطمئن هستید ولی هنوز سایت باز نمیشود ، از اینترنت جایگزین که فراهم کرده اید استفاده کنید . در صورتی که مجددا هم سایت باز نشد ، با مرکز پاسخگویی آزمون های دانشگاه تماس بگیرید.

شماره تماس 34173511

شماره تماس 34173470