عضویت ۱۰۸۸۶ دانشجو در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اراک

۰۸ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۱ کد : ۳۰۸۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۳
عضویت ۱۰۸۸۶ دانشجو در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اراک

سال 1367،کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اراک با یک فضای 800 متری آغاز به کار کرد| 10 هزار و 886 نفر در این کتابخانه عضو بوده و برای انجام امور دانشجویی و البته تحقیقات مختلف خود اعم از درسی و غیر درسی از کتاب‌های این کتابخانه مجهز استفاده می‌کنند.

آزاده مرادی نژاد، مسئول کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر فضای کتابخانه مرکزی در حدود 800 متر با گنجایش 166 نفر و 3 کتابخانه دانشکده ای و 5 کتابخانه بیمارستانی نیز زیر مجموعه کتابخانه مرکزی است.

وی افزود: در کل 16354 مدرک شامل کتاب فارسی و لاتین ، پایان نامه فارسی و لاتین ، طرح تحقیقاتی فارسی و لاتین و لوح فشرده در حیطه پزشکی، موضوعات مرتبط با پیراپزشکی و طب ایرانی از منابع موجود در این کتابخانه هستند و همچنین تعداد محدود کتاب روانشناسی، مذهبی، علوم اجتماعی و ادبیات نیز موجود است.

مسئول کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این کتابخانه مجهز به نرم افزارهای لازم کتابخانه بوده به طوری که تمام کتاب‌های موجود در این کتابخانه از درگاه وب قابل مشاهده است که از جمله این نرم افزارها نرم افزار، آریان است که این نرم افزار (نرم افزار هوشمند کتابخانه، مرکز اسناد و آرشیو) از فن‌آوری‌های روز نرم‌افزاری دنیا بهره برده و کلیه استانداردهای حوزه مدیریت اطلاعات را پوشش می‌دهد. این نرم‌افزار منطبق بر استانداردهای کتابداری و خواسته‌های کتابخانه‌های ایران طراحی و پیاده سازی شده است، آریان تماما تحت وب عمل می‌کند و پایگاه داده آن MS-SQL Server است.

وی خاطر نشان کرد: کتاب‌هایی که وارد این کتابخانه می‌شوند حتماً علمی و دانشگاهی بوده و جزو منابع اصلی دروس دانشگاهی هستند و گاهاً از نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتاب تخصصی و دانشگاهی به کتابخانه مرکزی دانشگاه اهدا می‌شود که مرتبط با حیطه موضوعی و اهداف سازمان هستند.

مرادی نژاد با اشاره به رایگان بودن حق عضویت در این کتابخانه تصریح کرد: الویت جهت عضویت در این کتابخانه، تمامی اعضای دانشگاه علوم پزشکی اراک شامل اساتید، دانشجویان، پرسنل و نیروی طرحی در صورت امکان است  و در صورت مناسب بودن شرایط، با اعضای خارج از دانشگاه نیز همکاری می شود.

وی گفت: در هفته کتاب 1393 آیین نامه، بین کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اراک با کتابخانه مرکزی دانشگاه اراک با هدف فراهم آوردن چارچوبی در جهت همکاری لازم بین کتابخانه های دو  دانشگاه تدوین شد. لذا استفاده از خدمات بین کتابخانه ای مطابق با مقررات و قوانین برای اعضاء هر دو کتابخانه (دانشجویان، اعضاء هئیت علمی، کارکنان رسمی و پیمانی) مجاز است.

مرادی نژاد در پایان ابراز داشت: آخرین اخبار کتابخانه مرکزی و کتابخانه الکترونیک دانشگاه در پورتال های ذیل قابل مشاهده است:

سایت کتابخانه مرکزی    https://centlib.arakmu.ac.ir/fa

سایت کتابخانه الکترونیک   https://diglib.arakmu.ac.ir/fa

ضمنا در هر دو پورتال در قسمت تماس با ما از طریق شماره تماس مستقیم کتابخانه، ایمیل های کتابخانه و پرسش از کتابدار پاسخگو سوالات تمامی عزیزان هستیم.

کلید واژه ها: کتابخانه دانایی کتاب


نظر شما :