رتبه ۱۱ دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین دانشکده های پرستاری کشور

۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۸ کد : ۳۰۹۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۶
رتبه ۱۱ دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین دانشکده های پرستاری کشور

معاون آموزشی پژوهشی دانشکده پرستاری از مشغول به تحصیل بودن 328 دانشجو در دانشکده پرستاری علوم پزشکی اراک خبر داد.

دکتر آمنه یعقوب زاده، معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده پرستاری گفت: دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک از سال 1365 تاکنون مشغول به فعالیت بوده است و به تربیت دانشجویان در رشته های فوریت پزشکی و پرستاری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می پردازد.

وی با اشاره فارغ التحصیلی 42 نفر در سال گذشته افزود: در حال حاضر 328 دانشجو در دانشکده پرستاری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در دو رشته پرستاری و فوریت پزشکی مشغول به تحصیل هستند که اکثر فارغ التحصیلان این دانشکده به سرعت جذب بازار کار می شوند و در بیمارستان های دولتی مشغول خدمت به بیماران می باشند. همچنین برخی از پرستاران فارغ التحصیل به صورت هیأت علمی در دانشکده پرستاری اراک، خمین، ساوه و شهرهای دیگر مشغول به خدمت هستند.

دکتر یعقوب زاده  با اشاره به 21 نفر اعضای هیئت علمی مشغول به کار در این دانشکده خاطر نشان کرد: دانشکده پرستاری علوم پزشکی اراک رتبه۱۱ و H ایندکس ۳۳ را در بین دانشکده های پرستاری کشور دارد و از سال 1400 به جذب دانشجویان بین الملل پرداخته است که در حال حاضر 5 نفر در رشته کارشناسی پرستاری و یک نفر در رشته کارشناسی ارشد پرستاری از کشور افغانستان مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند.

وی در پایان گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های دانشکده پرستاری تربیت دانش آموختگانی با وجدان، وظیفه شناس، پاسخگوی نیازهای جامعه و توانمند به ایفای نقش مؤثر در سلامت جامعه و ارتقای سطح علمی و رتبه دانشکده که با جذب نیروهای جوان هیئت علمی، همکاری بین بخشی و همکاری با دانشکده های پرستاری سطح کشور محقق می گردد از دیگر دغدغه های موجود است.

کلید واژه ها: دانشکده پرستاری رتبه بندی


نظر شما :