بهره برداری از مرکز شبیه سازی آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشگی اراک

۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۸ کد : ۳۱۲۷۶ اخبار اسلایدی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۱
بهره برداری از مرکز شبیه سازی آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشگی اراک

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک از راه اندازی مرکز شبیه سازی آموزش پزشکی برای رشته های تخصص و فوق تخصص در این دانشگاه خبر داد.

دکتر بهمن صادقی سده، معاون آموزش دانشگاه صبح امروز در مرکز شبیه ساز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دیگر با روش های سنتی امکان آموزش روش های تشخیص و درمان و پژوهشی به ویژه در مقاطع تخصص و فوق تخصص عملاً امکان پذیر نیست.

وی گفت: یکی از روش های مطمئن آموزشی استفاده از شبیه سازهاست که امروز شاهد بهره برداری از مرکز شبیه سازها با دستگاه های  لاپاراسکوپ، کولونوسکوپ و آنژیوگرافی در مقاطع تخصص و فوق تخصص هستیم.

دکتر صادقی خاطر نشان ساخت: مرکز شبیه ساز آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی اراک برای رشته های تخصص و فوق تخصث به ویژه جراحی، جراحی عروق، و گوارش ایجاد شده و با راه اندازی این مرکز صدمه کمتری به بیماران و همچنین پزشکان وارد می شود.

در ادامه دکتر بنیادی عضو هیئت علمی گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دستگاه های شبیه ساز به عنوان آموزش مهارتها و تقویت مهارت های گروه متخصصین و فوق تخصص ها خریداری شده اند و در تشخیص بیماریها کارایی زیادی دارند.

وی تصریح کرد: با استفاد از این دستگاه ها و قبل از اینکه مستقیم در درمان بیماران مداخله ای داشته باشیم، متخصصین میتوانند با اعتماد به نفس بیشتر و همچنین ایمنی بالاتر مهارتها را آموزش میبینند و توانمندی های خود را ارتقا می دهند.

کلید واژه ها: مرکز شبیه سازی بهره برداری


( ۱ )

نظر شما :