آیا «دلتا کرون »در راه است؟

۰۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰ کد : ۲۵۰۶۹ اخباراصلی
تعداد بازدید:۲۸۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: احتمال شیوع سویه جدید با عنوان «دلتاکرون» وجود دارد.
آیا «دلتا کرون »در راه است؟

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی گفت: با توجه به حجم بالای سفرهای نورورزی و همچنین دید و بازدیدها و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان، احتمال شیوع سویه جدید بیماری با عنوان "دلتاکرون" وجود دارد.
وی افزود: میزان مراجعات روزانه به بیمارستان امیرالمومنین(ع) به عنوان سانتر اصلی بیماری ۳۰ نفر و در کلینیک تخصصی امام رضا (ع) ۷۰ نفر است و روند مراجعات و همچنین مبتلایان کاهشی گزارش شده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۶ کودک بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان بستری هستند و خوشبختانه مادر بارداری در مراکز درمانی بستری نیست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: اپیدمی جدید بیماری کووید ۱۹، که ترکیب‌ دلتا و امیکرون است، در کشورهای امریکایی و اروپایی گزارش شده و می توان گفت شدت و شرایط واگیر از سویه دلتا کمتر اما میزان انتشار آن از امیکرون خطرناک‌تر و بیشتر است.  
دکتر صادقی گفت: انتظار می رود مردم در سفرها و همچنین دورهمی های نوروزی، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبندی بیشتری داشته باشند تا پس از تعطیلات نوروزی در یکماه آینده مجدد ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان شیوع پیدا نکند.

کلید واژه ها: بیماری گزارش بهداشتی بستری کووید


نظر شما :