واکسیناسیون قدرت کرونا را کم کرده/احتمالا کرونا در آینده بیماری فصلی می شود

واکسیناسیون قدرت کرونا را کم کرده/احتمالا کرونا در آینده بیماری فصلی می شود

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۸ کد : ۲۷۱۳۷ اخباراصلی
تعداد بازدید:۱۷۵
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می کنیم با واکسیناسیون خوبی که علیه کرونا صورت گرفته، این بیماری کنترل شده و یک بیماری بومی شود.
واکسیناسیون قدرت کرونا را کم کرده/احتمالا کرونا در آینده بیماری فصلی می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رضا شجاعی بیان کرد: با توجه به ۴ دوره(۳ دوره افراد عادی و ۱ دوره افراد کهنسال و بیماران زمینه ای و کادر درمان) واکسیناسیونی که علیه این بیماری و با هدف کنترل آن و کاهش ابتلا و مرگ و میر صورت گرفته، پیش بینی می کنیم در آینده نه چندان دور این بیماری کنترل و با کاهش قدرت آن مانند بیماری هایی فصلی که با واکسیناسیون مانند آنفلوآنزا می توان از آن عبور کرد.
وی افزود: همچنان مواردی از ابتلاء به کرونا دلتا در کشور و جهان گزارش می شود که نشان دهنده پنهان بودن این بیماری است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی کرونایی ثبت نشده است تاکید کرد: در مورد بیماری های محتمل و بستری در کلیه بیمارستان های تابعه دانشگاه و بیمارستان های خصوصی ۲۹ مورد ثبت شده که از این تعداد ۲۶ مورد محتمل غیر لزوم برای انجام تست، ۳ مورد تست مثبت، ۷ مورد نیازمند به مراقبت های ویژه بودند.
دکتر شجاعی یادآور شد: این اعداد و ارقام نشان می دهد به سمت کنترل و مدیریت بیماری کرونا گام برداشته و زحمات زیادی کشیده شده اما به این معنا نیست تا نسبت به بیماری سهل انگاری کرده و از رعایت بهداشت و پروتکل های ایمنی و بهداشتی غافل شویم.

کلید واژه ها: بیماری دوره کنترل گزارش ثبت محتمل


نظر شما :