اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص شیوع بیماری آنفلوآنزا

۰۹ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۸ کد : ۳۰۲۴۶ اخباراصلی
تعداد بازدید:۳۵۰
اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص شیوع بیماری آنفلوآنزا

دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن ایجاد اطمینان خاطر در خصوص انجام دقیق کلیه امور درمانی با حضور متخصصین و پزشکان عمومی در تمامی شیفت‌های عصر و شب در مرکز آموزشی و درمانی امیرکبیر و توصیه به کاهش نگرانی و اضطراب در سطح جامعه در خصوص بیماری فصلی آنفلوآنزا چند نکته را در جهت شفاف سازی متذکر می شود:

۱. بر اساس آمارهای رسیده در چند شب گذشته تعداد مراجعات سرپایی بیمارستان امیرکبیر روند کاهشی داشته است.
۲. تاکنون هیچگونه مرگ و میری با اثبات روند صحیح پی سی آر آزمایشگاهی ناشی از آنفلوآنزا در بیمارستان امیرکبیر وجود نداشته است.
۳. بیمارستان امیرکبیر تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی کودکان در استان بوده و طبیعی است که بخش‌های بستری متعلق به کودکان باشد و لزوماً تمامی بستری ها ناشی از آنفلوآنزا نبوده و بیماران دیگری نیز در زمینه تخصص های مختلف در بیمارستان بستری و بعضاً دچار عوارض بیماری می‌شوند.
۴. اقدام به تعطیلی مدارس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی نبوده و این مسئله باید با صلاحدید ستاد کرونای استانی بررسی شود.

در پایان ضمن توصیه به حفظ آرامش از شهروندان عزیز خواهشمندیم ضمن رعایت کلیه پروتکل های پیشگیرانه و استفاده از ماسک در فضاهای بسته و بخصوص رعایت این نکته در مدارس و انجام غربالگری های ساده دانش آموزان، از حضور دانش آموزان با هرگونه علائم سرماخوردگی در کلاس ممانعت شده و تا زمان بهبودی کامل از بازگشت به کلاس درس منع شود و همچنین توصیه می شود از مراجعات غیر ضروری با علائم مختصر به مراکز درمانی تا حد امکان خودداری کرده چراکه ذات این بیماری با درمان‌های علامتی و خانگی خود محدود شونده و نیاز به گذر زمان حداقل یک هفته داشته و حضور غیرضروری در مراکز درمانی خود سبب انتشار بیشتر این بیماری و سایر بیماری های ویروسی به خصوص کرونا خواهد شد.

کلید واژه ها: بیماری امیرکبیر بیمارستان امیرکبیر بیمارستان درمانی حضور بستری


نظر شما :