بازدید استاندار محترم وهیات همراه از دانشکده دندانپزشکی

استاندار مرکزی: سهمیه پذیرش دانشجوی دندانپزشکی اراک نباید با دلایل مختلف شکننده شود
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۶ کد : ۹۸۵۵ اخبار اسلایدی اخباراصلی
تعداد بازدید:۴۴۵
استاندار مرکزی گفت: سهمیه پذیرش دانشجو در دانشکده دندانپزشکی اراک نباید به دلایل مختلف و با بهانه‌های جانبی نظیر نامناسب بودن فضای فیزیکی شکننده شود و حلقه مدیریت اجرایی استان تلاش خواهد کرد تا شرایط مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را فراهم کرده و حوزه تخصصی آموزش با قوت کار خود را ادامه دهد.
بازدید استاندار محترم وهیات همراه از دانشکده دندانپزشکی

ه گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در جریان بازدید از دانشکده دندانپزشکی اراک، افزود: ۱۸۰ دانشجوی دندانپزشکی اکنون در این مرکز آموزش عالی به تحصیل اشتغال دارند و تلاش بر این است که با تامین فضای مطلوب شمار دانشجویان تا ۳۰۰ نفر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: اگرچه کارشناسان وزارت بهداشت ایراداتی به فضای فیزیکی این دانشکده دارند، اما نباید این موضوع باعث شود فعالیت ۱۰ ساله دانشکده دندانپزشکی اراک متوقف شود و تمام توان به کار گرفته می‌شود تا محیطی مطلوب و مطابق استانداردهای وزارت بهداشت در بازه زمانی مناسب مهیا شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: مختصات سازه کنونی دانشکده دندانپزشکی استاندارد لازم را  برای فعالیت‌های پژوهش، آموزش و درمانی ندارد و باید به سرعت مکان مناسبی برای آن فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در گام اول مجموعه مدیریتی استان می‌کوشد تا مکانی مورد تایید بازرسان وزارتخانه را به صورت موقت تامین کند و پس از آن باید برنامه‌ای میان‌مدت برای تامین مکان دایمی این دانشکده به اجرا درآید.

آقازاده ادامه داد: خوابگاه حضرت معصومه (س) در خیابان شهید شیرودی اراک مکان مناسبی برای استقرار موقت این دانشکده است و در بازدید و بررسی وضعیت فیزیکی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

وی گفت: ساختمان فعلی دانشکده با وجود خدمات بسیار مطلوب در حاشیه شهر واقع شده و مردم برای دریافت خدمات دندانپزشکی به دلیل دور بودن از مرکز شهر رغبتی ندارند.

استاندار مرکزی در پایان افزود: سال ۱۳۹۰ این دانشکده با سه متخصص دندانپزشکی آغاز به فعالیت کرد و اکنون شمار متخصصان دندانپزشک شاغل در این دانشکده به ۵۰ نفر رسیده که این مهم نشان دهنده روند رو به رشد و جایگاه علمی این دانشکده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این بازدید گفت: مردم قبل از راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی اراک برای خدمات درمانی تخصصی به تهران مراجعه می‌کردند و این مجموعه با خدمات کیفی توانست خلا مذکور را با تعرفه دولتی پر کند.

دکتر سید محمد جمالیان افزد: بازرسان وزارت بهداشت در ارزیابی مختصات مکانی از این دانشکده نواقص متعددی را به سازه ساختمانی گرفته و مکان کنونی تایید نشده است و تایید فعالیت این دانشکده در چند سال اخیر نیز مشروط بوده است.

وی اظهار داشت: نبود فضای مناسب برای دانشکده دندانپزشکی باعث شده تا این مرکز آموزش عالی نتواند از مزایای ساختار سازمانی بهره‌مند شود و نیروهای درمانی و هیات علمی از سایر مراکز در این دانشکده به‌کار گرفته می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: خوابگاه حضرت معصومه(س) برای تبدیل شدن به دانشکده داندانپزشکی نیازمند بازسازی است که منابع مالی ۱۰۰ میلیارد ریالی را می‌طلبد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه گفت: استاندارد نبودن فضای فیزیکی دانشکده دندانپزشکی اراک باعث شده تا مجوز آن در خطر لغو قرار گیرد و همراهی مدیران استانی برای جلوگیری از این اتفاق تلخ ضروری است.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی افزود: این دانشکده ظرفیت خوبی برای پذیرش دانشجوی خارجی دارد و اکنون ۵۲ دانشجو در صف انتظار هستند که سال گذشته فقط هفت دانشجو خارجی در آن پذیرش شد.

وی اظهار داشت: فضای آموزشی و درمانی شایسته کادر درمان، هیات علمی و مراجعه بیماران نیست و باید به سرعت برای تامین ساختمان مناسب با استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت اقدام شود.

گفتنی است مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی، فرماندار اراک و شهردار کلانشهر اراک در این بازدید استاندار مرکزی را همراهی کردند.

کلید واژه ها: بازدید استاندار استان مرکزی وهیات همراه ازدانشکده دندانپزشکی

آخرین ویرایش۲۰ خرداد ۱۳۹۹

نظر شما :