معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت: تأکید بر ساماندهی نیروهای شرکتی، طرحی و قراردادی در وزارت بهداشت

۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰ کد : ۲۷۹۰۰ اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۰۰۹
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت: تأکید بر ساماندهی نیروهای شرکتی، طرحی و قراردادی در وزارت بهداشت

دکتر بهروز رحیمی در جلسه با مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با تأکید بر ساماندهی منابع انسانی در وزارت بهداشت گفت: باید داشبوردهای مدیریتی و بانک اطلاعاتی منابع انسانی وزارت بهداشت با جزئیات بیشتر، به‌روز رسانی شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت دکتر رحیمی با بیان این‌که بیش از 550 هزار نفر در مجموعۀ وزارت بهداشت خدمت می‌کنند گفت: ساختار حوزۀ سلامت یکی از گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین وزارتخانه‌ها در سطح کشور است و منابع انسانی آن بالاترین و با ارزش‌ترین گنجینه است.

وی در ادامه افزود: در مجموعۀ معاونت توسعه مدیریت و منابع همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم که معیشت منابع انسانی وزارت بهداشت را تا جایی که قانون و مقررات به ما این اجازه را می‌دهد در اولویت کاری خود قرار دهیم و رفاهیات پرسنلی را بر همه‌چیز مقدم دانسته‌ایم.

دکتر رحیمی همچنین بیان کرد: بخشنامه حقوق و دستمزد نیروهای شرکتی و همچنین احکام حقوقی کارکنان تبصره 4 که تابع قانون کار در حوزۀ بهداشت و درمان در حال خدمت‌رسانی هستند، آماده شده است که به‌زودی ابلاغ خواهد شد و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابع وزارت بهداشت موظف به اجرای آن خواهند بود.

معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که ساماندهی نیروهای شرکتی، طرحی و قراردادی در وزارت بهداشت باید با در نظر گرفتن نیاز مناطق محروم و کم برخوردار در کشور مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: گستردگی وزارت بهداشت باعث شده است که بعضاً برخی مناطق از نظر تراکم نیرو در شرایط مطلوب و در مناطق دیگر نیازمند نیرو باشند که باید با ساماندهی و به‌روزرسانی داشبوردهای مدیریتی منابع انسانی، این موانع را کنار زد.

وی در پایان تبیین کرد: کمبود نیروی انسانی در مجموعه‌های مختلف بهداشت و درمان وجود دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که با جذب نیروی کارآمد و متخصص این کمبودها در سطح کشور برطرف شود و خللی در سلامتی مردم ایجاد نشود.

کلید واژه ها: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت دکتر بهروز رحیمی مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت ساماندهی منابع انسانی داشبوردهای مدیریتی بانک اطلاعاتی منابع انسانی معیشت منابع انسانی ساماندهی نیروها کمبود نیروی انسانی جذب نیرو


( ۷ )

نظر شما :