دهمین جلسه شورای روابط بین الملل دانشگاه

۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۷ کد : ۳۱۷۸۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۱
دهمین جلسه شورای روابط بین الملل دانشگاه

دهمین جلسه شورای روابط بین الملل دانشگاه به ریاست دکتر علیرضا امانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک و با حضور معاونین، روسای دانشکده ها و برخی از مسئولین دانشگاه در سالن امام جواد (ع) مجتمع پیامبر اعظم (ص) تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، دکتر همتا مدیر امور بین الملل دانشگاه، به شرح اقدامات انجام شده در حوزه بین الملل در سال جاری پرداخت و گفت: در سال 1401 نسبت به سال پایه 313% جذب دانشجوی بین الملل از هفت ملیت       (پاکستان، افغانستان، برزیل، هندوستان، لبنان و عراق ) داشته ایم.

وی با اشاره به پیشنهاد هایی جدید از کشور نیجریه و زیمباموه افزود: توسعه برقراری روابط بین الملل و جلسه با نماینده فرهنگی سفارت اتریش جهت برقراری خواهر خواندگی با دانشگاه های آن کشور از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.

دکتر همتا؛ برگزاری منظم جلسات مصاحبه و جذب دانشجو در طی سال، انجام خدمات ویزا، اخذ حساب بانکی، واکسیناسیون دانشجویان بین الملل و میزبانی از هیئت های خارجی جهت پذیرش دانشجو توسعه روابط از اقدامات حوزه امور بین الملل برشمرد.

دکتر امانی با قدردانی از زحمات حوزه امور بین الملل به ویژه مدیریت و کارشناسان این حوزه ضمن مهم بر شمردن این فعالیت ها توجه کلیه معاونین و سایر قسمت های دانشگاه را به همکاری و حمایت از مدیریت امور بین الملل و عدم قراردادن بار اضافه و وظایف سایر حوزه ها بر روی این حوزه تاکید کرد.

در ادامه دکتر صادقی سده خاطر نشان ساخت: بین المللی سازی یکی از تکالیف الزامی دانشگاه ها از سوی وزارت بهداشت است که غیر از موضوع جذب دانشجو خارجی مولفه های دیگری مانند خواهرخواندگی یا برقراری ارتباطات بین المللی و ..... نیز در این حوزه قرار میگیرد.

وی با ارزیابی مناسب از فعالیت های مدیریت امور بین الملل؛ حمایت همه جانبه از این حوزه را خواستار و از هم حوزه ها خواست مسئولیت های خود را در عرضه بین المللی سازی برداشته و بار وظایف خود را بر روی دوش مدیریت بین الملل واگذار ننمایند.

در پایان ضمن بحث و بررسی دستورکار جلسه مصوباتی توسط  اعضای شورای روابط بین الملل دانشگاه تصویب گردید.

کلید واژه ها: بین الملل سازی جلسه


نظر شما :