×
تنظیمات ویجت
دسترسی سریع
ورود
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک
Toggle navigation
صفحه اصلی
معاون درمان
مدیریت ها
مدیریت امور بیماریها و مراکز تشخیصی درمانی
درمان بیماری ها
توزیع نیروی تخصصی
آمار و سطح بندی
تغذیه
مامایی
کنترل عفونت
کمیسیون پزشکی
کودکان و نوزادان
تعالی خدمات بالینی
ایمنی و وقایع ناخواسته درمانی
مدیریت نظارت و اعتباربخشی امور درمان
کارشناسان اداره نظارت بر درمان
مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت و امور آزمایشگاهها
مدیریت آزمایشگاه مرجع سلامت و امور آزمایشگاهها
رئیس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی
اداره تجهیزات پزشکی
رئیس اداره اقتصاد درمان و تدوین استاندارد
اداره اقتصاد درمان
گردشگری سلامت (IPD)
اداره ارزشیابی بیمارستانها
اخلاق بالینی
تماس با ما
شفافیت
آ
+
آ
-
صفحهاصلی
تدوین دوره آموزشی مهارتهای ارتباطی بینحرفهای و ارتباط مؤثر با بیمار و همراهان در شرایط اورژانس
تدوین دوره آموزشی مهارتهای ارتباطی بینحرفهای و ارتباط مؤثر با بیمار و همراهان در شرایط اورژانس
لطفاً خطاهای زیر را رفع نمائید:
عنوان فرم
بخش اول: اطلاعات کلی
0
1
1. نام بیمارستان :
*
نام کامل
2
2. سمت شغلی شما در اورژانس:
*
پزشک
پرستار
تکنسین فوریتهای پزشکی
کارشناس پذیرش
منشی
نگهبان
خدمات
سایر
3
3. سابقه کار در اورژانس:
*
کمتر از 1 سال
1 تا 5 سال
بیش از 5 سال
مقدار ۳
مقدار ۴
4
4. مدرک تحصیلی:
*
دیپلم
فوق دیپلم
کارشناسی
کارشناسی ارشد یا بالاتر
پزشک عمومی
پزشک متخصص
5
5. شیفت غالب شما در اورژانس:
*
صبح
عصر
شب
چرخشی
6
بخش دوم: ارتباط بینحرفهای در تیم درمان
7
6. در شرایط پر استرس اورژانس، کیفیت ارتباط بین اعضای تیم درمانی چگونه است؟
*
بسیار خوب
خوب
متوسط
ضعیف
8
7. بیشترین چالش شما در ارتباط با سایر کارکنان چیست؟
*
ناهماهنگی
تعارض
سو تفاهم
عدم شناخت نقش ها
9
8. آیا شما به عنوان پزشک یا پرستار، زمان کافی برای تبادل نظر و تصمیمگیری مشترک با سایر اعضای تیم درمان دارید؟
*
بله، همیشه
بیشتر مواقع
گاهی
هیچ گاه
10
9. آیا با مدلهای ارتباط بینحرفهای مانند SBAR یا TeamSTEPPS آشنایی دارید؟
*
کاملاً آشنا
تاحدودی
o فقط نام آن را شنیدهام
خیر
11
10. آیا تجربهای از ناهماهنگی بینحرفهای منجر به تأخیر درمان یا آسیب بیمار داشتهاید؟
*
بله
خیر
12
• در صورت بله، توضیح دهید:
*
توضیح بیشتر
13
بخش سوم: ارتباط با بیمار و همراهان
14
11. رایجترین چالش شما در ارتباط با بیماران یا همراهان چیست؟
*
خشم و پرخاش
• اضطراب بیمار یا همراه
کمبود زمان
• تفاوت فرهنگی یا زبانی
15
12. آیا در انتقال خبر بد (مثلاً فوت یا عوارض شدید) از مدل خاصی استفاده میکنید؟
*
بله، مدل SPIKES
فقط به تجربه شخصی تکیه میکنم
معمولاً تیمی انجام میدهیم
آموزش ندیدهام
16
13. در شرایط بحرانی یا اخبار ناگوار، چگونه ارتباط خود را با بیماران و همراهان مدیریت میکنید؟
*
از مدلهای ساختاریافته استفاده میکنم (مانند SPIKES)
از تجربیات شخصی خود استفاده میکنم
به صورت تیمی و با حمایت دیگران اقدام میکنم
به این موضوع توجهی ندارم.
17
14. تا کنون در موضوع «مهارتهای ارتباطی» آموزش رسمی دیدهاید؟
*
بله، در دانشگاه
بله، در محیط کار
خیر
18
بخش چهارم: سؤالات ویژه کارکنان پشتیبانی (پذیرش، منشی، خدمات، نگهبانی)
19
(در صورت غیرمرتبط بودن، از این بخش عبور کنید)
*
20
15. در فرآیند پذیرش بیماران، چه چالشهایی در ارتباط با تیم درمان یا بیماران دارید؟
*
ناهماهنگی در اطلاعات
بار زیاد بیماران
عدم همکاری بیمار یا همراه
21
دیگر موارد :
*
22
16. آیا شما برای مدیریت اضطراب یا رفتارهای نامناسب بیمار و همراهان، آموزش خاصی دریافت کردهاید؟
*
فقط یکی انتخاب کنید
بلی
خیر
23
17. در برخورد با بیماران و همراهان در شرایط استرسزا، از چه روشهایی استفاده میکنید؟
*
گوش دادن فعال
• استفاده از زبان بدن آرامبخش
• روشهای قاطعانه در مواقع نیاز
24
• دیگر روشها :
*
توضیح بیشتر
25
18. به آموزش در کدام زمینهها نیاز بیشتری دارید؟
*
ارتباط مؤثر با بیمار
مدیریت تنش و درگیری
• همکاری بهتر با کادر درمان
رعایت اخلاق و ادب اداری
26
بخش پنجم: سؤالات ویژه پزشکان
27
(در صورت غیرپزشک بودن، از این بخش عبور کنید)
*
28
19. در انتقال تصمیمات بالینی به سایر اعضای تیم (پرستار، تکنسین)، از چه روشی استفاده میکنید؟
*
شفاهی غیررسمی
ساختارمند( (SBAR، چک لیست
نوشتاری
بستگی به شرایط دارد
29
• در صورت تمایل، توضیح دهید:
*
توضیح بیشتر
30
20. تا چه حد به بازخورد تیم پرستاری یا فوریتها در تصمیمگیریها توجه میکنید؟
*
زیاد
تاحدی
کم
اصلاً
31
21. آیا تاکنون تجربهای داشتهاید که ضعف ارتباط تیمی منجر به اشتباه بالینی یا تأخیر درمان شود؟
*
بلی
خیر
32
• در صورت تمایل، توضیح دهید
*
33
22. در مواجهه با همراهان در شرایط بحران (مرگ، حادثه)، چگونه رفتار میکنید؟
*
شخصاً گفتگو میکنم
از تیم کمک میگیرم
ارجاع به واحدهای دیگر
بستگی به شرایط دارد
34
بخش پایانی: ترجیحات و پیشنهادات
35
23. در کدام موضوعات بیشتر به آموزش نیاز دارید؟
*
ارتباط تیمی حرفهای
انتقال خبر بد
کنترل خشم
همدلی و شنیدن فعال
36
24. بهترین روش آموزش از نظر شما چیست؟
*
حضوری
آنلاین
ترکیبی
37
25. بهترین زمان برگزاری دوره آموزشی:
*
شیفت صبح
عصر
شب
آخر هفته
38
26. پس از برگزاری دوره، چگونه میتوانیم ارزیابی کنیم که این آموزشها در محیط کاری مؤثر بودهاند؟
*
از طریق بازخوردهای کارکنان
بررسی تغییرات در کیفیت خدمات
ارزیابی بهصورت دورهای
39
• روشهای دیگر :
*
توضیح دهید
40
27. هرگونه نظر یا پیشنهاد شما برای ارتقاء ارتباطات در اورژانس:
*
41
*
پایان پرسشنامه – سپاس از همکاری ارزشمند شما
42
کد امنیتی
ثبت فرم
Please ensure Javascript is enabled for purposes of
website accessibility