اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی

اولین سالگرد رحلت مصباح معرفت ،آیت بصیرت و شکوه حکمت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۱ کد : ۲۲۹۵۳ اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۵۲۰
مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دلیل بیماری ۱۲ دی سال ۱۳۹۹ دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در شهرهای تهران، مشهد و قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

محمد تقی مصباح یزدی در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی در یزد به دنیا آمد. وی تحصیلات مقدماتی حوزوی را در همین شهر به پایان رساند و برای تحصیلات تکمیلی به نجف رفت. از سال ۱۳۳۱ تا سال ۱۳۳۹ در دروس امام خمینی (ره) شرکت و در همین زمان، در درس تفسیر قرآن، شفای ابن سینا و اسفار ملاصدرا از شاگرد علامه طباطبایی بود.

مصباح یزدی ۱۵ سال در درس فقه آیت الله بهجت (ره) شرکت کرد و بعد از آنکه دوره درسی‌اش با امام (ره) به علت تبعید ایشان قطع شد، به تحقیق در مباحث اجتماعی اسلام از جمله بحث جهاد، قضا و حکومت اسلامی پرداخت.وی در مبارزات با رژیم پهلوی نیز حضور داشت .

مصباح یزدی در یکی از سخنرانی‌های خود در سال ۱۳۹۳ در اظهاراتی گفته بود: «یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ برای ما امام راحل بود که بسیار بزرگ بود و بعد از رحلت ایشان، وجود نعمت جانشین ایشان، رهبر معظم انقلاب است ایشان بالاترین مراتب مدیریت را در جامعه دارد و بزرگ‌ترین دشمنان جامعه کسانی هستند که در زمینه تضعیف ولایت فعالیت می‌کنند.»

کلید واژه ها: سالگرد - ارتحال - آیت اله مصباح -رهبری -بهداشت -اراک


( ۱ )

نظر شما :