هفته ملی کودک

هفته ملی کودک (۱۶ الی ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ )" آینده ای روشن برای کودکان" ،"حال خوش کودکی ، رنگ خوش زندگی "

۱۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۶ کد : ۲۹۷۰۲ اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۲۱۲
" آینده ای روشن برای کودکان" ،"حال خوش کودکی ، رنگ خوش زندگی " کودکان مهم‌ترین دارایی‌ها و سرمایه‌های هر کشوری هستند و آینده هر جامعه ای در گرو امروز کودکان آن است . کودکان حق دارند در فضایی سرشار از ، شادی ، محبت و تفاهم بزرگ شوند که سهم همه‌ ی بچه ها ست و نباید به خاطر شرایطی چون بیماری و گرفتاری‌های اجتماعی که ریشه در مشکلات خانواده‌ها و فقر و غیره دارد ، این حق را از آنها دریغ کرد.

پیام های آموزشی :

1.      داروهای خود را در مقابل چشم کودکان نخورید، چرا که کودکان از رفتار بزرگسالان تقلید می کنند و ممکن است دور از چشم والدین داروها را به دهان ببرند.

2.      در صورتیکه کودک شما ماده ای غیر خوراکی را بلعید، با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید و این شماره را به کودکان بالای 3 سال و اطرافیان آموزش دهید.

3.      محصولات شیمیایی و شوینده، نفت و بنزین را همیشه در ظرف اصلی آن نگهداری کنید. هیچگاه این فرآورده ها را در ظرف مواد خوراکی (مانند بطری نوشابه) ،  نگه داری نکنید. این عمل سبب خورده شدن اتفاقی این مواد توسط کودکان می شود.

4.      اگر به کودک خود دارو می دهید، به او تفهیم کنید که این دارو است و از کلماتی مثل آبنبات، شکلات و یا خوراکی استفاده نکنید.

کلید واژه ها: کودک -بهداشت -اراک-هفته ملی


نظر شما :