فرهنگ‌سازی برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی اولیه

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۵۶ کد : ۳۶۸۴۰ اطلاعیه
تعداد بازدید:۹۴
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیشگیری و مراقبت‌های بهداشت اولیه به عنوان سرمایه زیربنایی در حوزه بهداشت و درمان کشور، نیازمند فرهنگ‌سازی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
فرهنگ‌سازی برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی اولیه

به گزارش وب‌دا مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی در دیدار با نمایندگان جامعه پزشکی استان مرکزی در آستانه روز پزشک (یکم شهریورماه)، بیان کرد: تشخیص بیماری قدم بزرگی در درمان و حتی پیشگیری از آن است و تشخیص درست می‌تواند روند بیماری و پیشگیری را بهبود بخشد. وی افزود: فرآیند درمان بیماری علاوه بر رنج فراوان، هزینه و آشفتگی بیمار را نیز به همراه دارد که در این مسیر ارتقا و تجهیز آزمایشگاه‌ها می‌تواند باعث بهبود کیفیت تشخیص و در نتیجه تسریع در روند بهبود بیماری و پیشگیری و درمان و در نهایت تقویت سطح کیفیت نظام سلامت استان شود.

وی تأکید کرد: الگوی تغذیه سالم و توجه به شاخص‌های امنیت غذایی نخستین گام در مسیر پیشگیری از انواع بیماری‌هاست و مسئولان مربوطه باید در این امر خطیر برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنند. امام جمعه اراک در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که برای رفع حوائج مردم تلاش می‌کنند و با نیت‌هایی خالص با تکیه بر آموزه‌های دینی، اهتمام ویژه‌ای به امور مردم دارند انسان‌های شریفی هستند، چرا که خدمت به مردم اصل مقدسی است.

کلیدواژه‌ها: فرهنگ‌سازی مراقبت‌های بهداشتی و درمانی اولیه نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آیت‌الله دری نجف‌آبادی امام جمعه اراک روز پزشک دکتر علیرضا امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر عباس ملاطائفه معاون توسعه مدیریت و منابع


( ۱ )

نظر شما :