دانشجویان استعداد درخشان بازوی مشورتی معاونت آموزش

۰۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۷ کد : ۳۱۴۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۳
دانشجویان استعداد درخشان بازوی مشورتی معاونت آموزش

سرپرست دفتر استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی اراک دانشجویان استعداد درخشان را به عنوان بازوی مشورتی معاونت آموزشی و یکی از ارکان مهم علمی و هویت بخش دانشگاه دانست.

دکتر میترا برزرودی پور، سرپرست دفتر استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه شناسایی نخبگان و دانشجویان استعداد برتر در سطح دانشگاه بسیار مهم است، افزود: این افراد به عنوان یک الگوی مسلمان جوان موفق باید دیده شوند تا دیگر دانشجویان در یک فضای با نشاط دانشجویی و آموزشی از این نخبگان بهره گیرند. همچنین باید بتوانیم از ظرفیت همه بخش‌های دانشگاه در شناخت و تقویت این دانشجویان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات گسترده و فعالیت های وسیع این حوزه گفت: در حال حاضر 76 نفر دانشجوی استعداد درخشان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد  23 نفر رشته پزشکی ،4 نفر رشته دندانپزشکی و 49 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی هستند.

سرپرست دفتر استعداد درخشان دانشگاه با اشاره به آئین نامه موجود در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان خاطر نشان کرد: دانشجوی استعداد درخشان به فردی اطلاق میشود که واجد شرایط مقرر در بندهای آئین نامه موجود در این زمینه باشند و دانشجویان واجدالشرایط می توانند با ارائه مدارک لازم از طریق سامانه هم آوا درخواست خود را ثبت نمایند.

دکتر برزرودی پور ابراز داشت: از وجود دانشجویان استعداد درخشان و نخبه در جهت مسئولیت اجتماعی دانشگاه و تعالی آموزش استفاده خواهیم کرد چرا که این دانشجویان به عنوان بازوی مشورتی معاونت آموزشی و یکی از ارکان مهم علمی و هویت بخش دانشگاه می توانند برای ارتقا سطح علمی، به همه بخش های دانشگاه کمک و مشاوره ‌دهند.

وی گفت: شناسایی، هدایت، حمایت معنوی و مادی از استعداد های درخشان دانشگاه علوم پزشکی اراک در جهت تولید علم و فناوری و توسعه علمی ایران اسلامی با محوریت قرار دادن رشد و بالندگی دانشجویان استعداد درخشان از جمله اهداف مهم این حوزه است.

دکتر برزرودی پور در پایان ضمن اشاره به برخورداری دانشجویان استعداد دانشجویان از تسهیلات و مزایای ویژه؛ ابراز داشت: دفتر استعداد دخشان دانشگاه علوم پزشکی اراک زیر مجموعه مرکز مطالعات وتوسعه آموزش علوم پزشکی واقع در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) و با  شماره تلفن 34173399 و داخلی 346 آماده پاسخگویی تمامی سوالات دانشجویان عزیز در این حوزه می باشد.

مشاهده پرتال اداره استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: استعداد درخشان دانشجویان


نظر شما :