از برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید تا تلاش برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای آموزش پزشکی

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۷ کد : ۳۲۲۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۲
از برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید تا تلاش برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای آموزش پزشکی

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک : این معاونت تلاش کرده کیفیت آموزش را بالا برده و در نتیجه تاثیر مستقیمی بر ارتقاء کیفیت خدمات درمانی در آینده داشته باشد .

به گزارش وب دا مرکزی،دکتر بهمن صادقی سده گفت: عمده وظایف این معاونت، سیاست گذاری، برنامه ریزی ، نظارت و پیگیری است و علی رغم آن در زمینه تامین نیروی انسانی و امکانات و منابع مالی نیز تلاش و برنامه ریزی می شود.

او افزود: جذب 17 هیات علمی (7 نفر فوق تخصصی و 2 نفر فوق لیسانس و 8 نفر در مقطع دکترا) از جمله کارهای مهم ماه های اخیر بوده است .

وی تاکید کرد: در 6 ماه اخیر حداقل 3 جلسه هیات ممیزه برگزار و 15 پرونده مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد 6 مورد منجر به ارتقاء مرتبه به دانشیاری و یک مورد نیز ارتقاء به جایگاه استادیاری شده است .

دکتر صادقی در ادامه خاطر نشان کرد : همچنین 2 جلسه کمیته ترفیع نیز برگزار شد که نهایتا منجر به اخذ پایه ترفیع 107 نفر شده است .

او افزود: همچنین فرایند پذیرش 671 دانشجو نیز برگزار شد که 480 نفر ورودی مهر ماه و 191 نفر ورودی بهمن ماه هستند.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی در شهریور سال جاری و نیز 3 جلسه کمیسیون موارد خاص با 8 مصوبه و 13 شورای آموزشی دانشگاه با 152 مصوبه از دیگر اقدامات ماه های اخیر این معاونت بوده است .

او افزود : معاونت آموزشی،در این مدت با بررسی 40 مورد درخواست انتقال دانشجو و همچنین 60 مورد مرخصی تحصیلی، میهمانی 200 نفر از دانشجویان به دانشگاه های دیگر و 70 نفر از سایر دانشگاه ها به دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه دانشجویی نیز فعالیت داشته است  .

وی یادآور شد: در ابتدا سال تحصیلی تاکنون تسویه حساب 286 دانش آموخته و صدور گواهی موقت تحصیل برای 212 دانشجو و همچنین 220 مورد دانشنامه و 150 مورد تائیدیه تحصیلی از اقدامات اداره دانش آموختگان این معاونت در 6 ماهه گذشته است .

او افزود : اخذ مجوز ایجاد گروه های آموزشی مستقل در رشته اپیدمیولوژی آمار، طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب و ایمونولوژی نیز از دیگر اقدامات بوده است .

دکتر صادقی گفت: انجام اعتبار بخشی بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک،راه اندازی مرکز شبیه سازی آموزشی با سه دستگاه لاپاراسکوپی،کولونوسکوپ و آنژیوگرافی، برگزاری بیش از 30 کارگاه با هدف توانمندسازی اساتید، برگزاری اولین دوره مدرسه زمستانه با نام آموزش اثر بخش،کسب مدال برنز انفرادی و نقره گروهی در زمینه آموزش پزشکی، کسب دو مدال و دیپلم افتخار در حیطه استدلال بالینی در  چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان ، رایزنی برای اخذ مجوز رشته داروسازی واحد بین الملل ، برگزاری شانزدهمین جشنواره شهید مطهری، راه اندازی ساختمان کلاس های آموزشی و تجهیز برخی کلاس ها و آماده سازی برخی فضاها و محوطه سازی، ایجاد و احدث آزمایشگاه زیست فناوری و تامین لوازم مورد نیاز برای دستیاران و کارورزان با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد تومان، راه اندازی شبکه فیبر نوری مجتمع پیامبر اعظم و همچنین پذیرش بیش از 130 دانشجو خارجی از بیش از 7 کشور دنیا (هند، افغانستان، لبنان، پاکستان، عراق و برزیل) در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و اتاق عمل و هوشبری از دیگر اقدامات 6 ماه گذشته بوده است .

کلید واژه ها: معاونت آموزش برنامه ریزی


( ۱ )

نظر شما :