تن سنجی پرسنل مرکز بهداشت شهرستان اراک

اندازه گیری تن سنجی (BMI) پرسنل مرکز بهداشت شهرستان اراک

۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۵ کد : ۳۱۵۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۱
اندازه گیری های تن سنجی مجموعه ای از اندازه گیری های کمی عضله، استخوان و بافت چربی است که برای ارزیابی ترکیب بدن استفاده می شود. عناصر اصلی آنتروپومتری قد، وزن، شاخص توده بدن (BMI)، دور بدن (دور کمر ، مفصل ران و اندام ها) و ضخامت پوست است. این اندازه گیری ها از این جهت مهم هستند که معیارهای تشخیصی چاقی را نشان می دهند.
اندازه گیری تن سنجی (BMI) پرسنل مرکز بهداشت شهرستان اراک

این اندازه گیری ها از این جهت مهم هستند که معیارهای تشخیصی چاقی را نشان می دهند، که به طور قابل توجهی خطر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت و بسیاری دیگر را افزایش می دهد.

از آنجا که چاقی یک عامل خطر عمده قابل تغییر در بیماری های قلبی عروقی، سکته، دیابت قندی، دیس لیپیدمی و فشار خون بالا است یکی از بهترین کاربردهای بالینی داده های تن سنجی تعیین چاقی است. بهترین اندازه گیری برای تعیین چاقی به طور یکنواخت مورد توافق قرار نگرفته است. همانطور که در یک مطالعه نشان داده شده است که BMI، دور کمر، نسبت دور کمر به دور باسن و نسبت دور کمر به قد را مقایسه می کند. این مطالعه نشان داد که شواهد کافی برای تأیید یک روش اندازه گیری نسبت به روشهای دیگر وجود ندارد، اما اظهار داشت BMI منطقی ترین انتخاب با توجه به کاربرد تاریخی آن است. نویسندگان همچنین نشان دادند که افزایش در اندازه گیری های تن سنجی با شانس بالاتر برای چربی خون، فشارخون و قندخون همراه است.

واحد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان اراک تا کنون اقدام به تن سنجی پرسنل ادارات و سازمان های همچون دادگستری ، بهزیستی ، میراث فرهنگی ، فنی حرفه ای و ... نموده است .
 

کلید واژه ها: تن سنجی بهداشت سلامت چاقی


نظر شما :