لیالی شب های قدر

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۰ کد : ۳۳۴۷۲ اخباراصلی
تعداد بازدید:۲۱۵
لیالی شب های قدر

ماه مبارک رمضان ماه خداست  و هر شب و روز آن با روز ها و شب هایی که در طول سال می گذرانیم تفاوت دارد اما شب های قدر با همه شب هایی که در زندگی می گذرانیم فرق دارد چون نگاه و دلمان به معبود نزدیک تر می شود تا برای چند ساعت هم که شده روحمان به خداوند مهربان و بخشنده نزدیک تر شود.

هر قطره اشکی که پهنای صورتمان را خیس می کند و ذکری که به زبانمان جاری می شود، گویی کوله باری سنگین از روی جسم خسته و آسیب دیده ناشی ازغفلت های مسیر خدایی بودن را از روی دوشمان بر می دارد و احساس سبک بودن برای پرواز در عرش الهی را در ذهن و روحمان پیدا می کنیم.

شب های قدر دیگر شب های بی تفاوتی نیست چون دراین شب ها سرنوشت یک سال هر فردی رقم می خورد و اهمیت آن را می توان در حضور مردم در بقاع متبرکه، مساجد، گلزارشهدا ، حسینیه ها و حتی شب زنده داری در کنج خانه ها با انتشار عکس ها و فیلم هایی که در فضای مجازی و رسانه ها منتشر می شود، دید.

لیالی قدر در واقع تبری جویی هر فردی از گناهان با بلند شدن صدای العفو هاست که دراین شب ها عرش خدا را پر می کند چون هر فردی از هرچه گناهی که در طول یک سال گذشته انجام داده، طلب بخشش می کند.

لیالی قدر معراج روح است چراکه دل های ویران و ذهن های پریشان با احیای شب های قدر، ترمیم و آرامش پیدا می کند و انسان تولدی دیگر پیدا می کند.

خداوند برنامه هر کسی را به تناسب شأن، شوکت، استعداد و صلاحیت خویش، در شب قدر تدبیر و تعیین می‌کند و فلسفه وجودی این شب هم، همین است.

قرآن را که بر سر می‌گیری دیگر در پناه آن هستی و وقتی " بک یا الله"  می‌گویی و ندای " العفو" سر می دهی و سرت را به سوی آسمان بلند می کنی و دست دعا برای اجابت بر می داری در واقع روحت صیقل می یابد.

در منظر قرآن نیز شب قدر، شب با ارزش و پر فضیلت و با امور مهم و با عظمتی همراه است، شبی که در آن قرآن نازل شده، تقدیر و سرنوشت تعیین می‌شود و جبرئیل و فرشته‌ها از آسمان به زمین نازل می‌شوند.

پس بیائید در این شب ها با پاکسازی جسم و روج بستر نزدیک شدن به معراج خدایی را برای خود هموار کنیم و عهدی با معبودمان  برای در پیش گرفتن راهی نو با حرکت در مسیر الهی ببندیم.

کلید واژه ها: اراک دندانپزشکی اراک لیالی قدر شبهای قدر

آخرین ویرایش۲۰ فروردین ۱۴۰۲

( ۱ )

نظر شما :