تشکیل پرونده الکترونیک سلامت

تعداد بازدید:۳۲۸۰۲

 ۱۶۰۴۱۰۲۱۰۰۰ تشکیل پرونده الکترونیک سلامت

این فرایند برای متمرکز و جامع شدن اطلاعات ارائه خدمت بھداشتی درمانی افراد در سامانه تعریف شده (پرونده الکترونیک سلامت) می باشد، در حال حاضر خدمات بھداشتی و درمانی گوناگون به افراد به صورت پراکنده (در بخش ھای دولتی و خصوصی) ارائه می شود که این اطلاعات و روند دریافت خدمات از منابع متعدد بھداشتی درمانی به صورت جامع در دسترس نبوده و این امر باعث ارائه خدمات موازی، اتلاف زمان و ھزینه ھای مالی متعددی می شود، در ھمین راستا ارائه و بھره برداری از یک سامانه جامع که با یک استعلام کد ملی، کل اطلاعات و فرایند دریافت خدمات بھداشتی درمانی فرد در آن مشخص باشد می تواند کمک شایانی در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد و از اتلاف منابع جلوگیری کند. البته جامع شدن کل دفترچه ھای بیمه درمان (سلامت، تأمین اجتماعی و...) می تواند در این امر کمک کننده باشد.
فرم تکمیل شده تأییدیه شورا و خانه بھداشت یا پایگاه بھداشتی جھت عضویت و تشکیل پرونده سلامت در مناطق روستایی و شھرھای زیر ۲۰،۰۰۰ نفر جمعیت و ارائه کد ملی در مناطق شھری
دستورالعمل نظام سلامت
دستورالعمل PHC  شھری ورژن ۴
تفاھم نامه اجرایی پزشک خانواده بین وزارت بھداشت و وزارت رفاه
دستورالعمل برنامه پزشک خانواده در سال ۹۷ ورژن ۱۹ سیستم مدیریت درمانگاھی(cis)
جھت ھر مراجعه ۱۲ دقیقه
دارندگان دفترچه بیمه روستایی ۵ % تعرفه دولتی
دارندگان سایر دفترچه ھای بیمه۳۰ %تعرفه دولتی
فاقد بیمه(آزاد) - کل تعرفه دولتی
سید شھریار حسینی ۳۳۶۷۸۶۳۶
مراجعه بیمار، گروه ھدف نیازمند مراقبت به واحد بھداشتی درمانی جھت دریافت خدمت تأییدیه کد ملی
ارائه دفترچه بیمه و کارت ملی بیمار جھت ثبت مشخصات به واحد پذیرش
دریافت استعلام ھای لازم توسط واحد پذیرش: استعلام شماره ملی و مشخصات فرد از ثبت احوال، تأییدیه شورا و خانه بھداشت/ پایگاه بھداشتی جھت سکونت فرد در منطقه تحت پوشش، استعلام شماره بیمه درمانی و...
ثبت نام بیمار در سامانه سیب جھت دریافت خدمت توسط واحد پذیرش
تشکیل پرونده الکترونیک سلامت توسط ارائه دھنده خدمت (بھورز، مراقب سلامت، پزشک)
ارجاع بیمار از خانه بھداشت یا پایگاه به پزشک مرکز و ثبت اطلاعات وی در سامانه سیب
                                                   
آخرین ویرایش۲۸ فروردین ۱۴۰۰