پیام تبریک معاون درمان دانشگاه به مناسبت روز آزمایشگاه

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۶۶۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۲
پیام تبریک معاون درمان دانشگاه به مناسبت روز آزمایشگاه

دکتر بهمن صادقی سده، معاون درمان دانشگاه در پیامی ضمن گرامیداشت سی‌ام فروردین سالروز تولد حکیم جرجانی و روز آزمایشگاه این روز را به‌تمامی فعالان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه، شنبه 30 فروردین 1400 دکتر بهمن صادقی ، معاون درمان دانشگاه در پیامی ضمن گرامیداشت سالروز تولد حکیم جرجانی و روز آزمایشگاه این روز را به‌تمامی فعالان این حوزه تبریک گفت و از مجاهدت‌های مسئولانه کادر آزمایشگاه‌های دانشگاه در کارزار مقابله با کووید 2019 قدردانی کرد.
وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری این روز افزود: از سال 1382 روز سی‌ام فروردین هرسال هم‌زمان با گرامیداشت سالروز تولد دانشمند فرزانه‌ی ایرانی، سید اسماعیل جرجانی بنیان گزار پدر علوم آزمایشگاهی، به‌عنوان روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی تعیین شد تا بهانه‌ای برای قدردانی از تلاش‌های مردان و زنان سپیدپوش جامعه بزرگ علوم آزمایشگاهی کشور باشد.
دکتر صادقی با اشاره به نقش مهم علوم آزمایشگاهی در تشخیص و درمان بیماری‌ها گفت: بی‌شک نقش آزمایشگاه در حلقه درمان و مدیریت بیماری بر کسی پوشیده نیست این نقش از ابتدای هر بیماری با تشخیص سریع و به‌موقع، در حین درمان با مانیتورینگ، پایش و در پایان با بررسی عود و احتمال بازگشت بیماری خود را نمایان می‌کند. به‌ویژه در پاندمی اخیر به اذعان اکثر منابع موثق و معتبر علمی یکی از کلیدهای اصلی کنترل بیماری غربالگری با تست‌های آزمایشگاهی و تائید با تست‌های تکمیلی است که نشانگر نقش بارز آزمایشگاه و آزمایشگاهیان در عرصه مقابله با این بحران جهانی است.
این قشر تلاشگر و فداکار بنا به سیاست اصلی خود در کنار سایر همکاران خود در حوزه سلامت کشور با تلاش وصف‌ناپذیر و شبانه‌روزی و بی‌هیچ چشم‌داشتی جهت تشخیص سریع و به‌موقع به‌منظور مدیریت امن بحران کرونا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند و امروز فرصت مغتنمی برای گفتن دست‌مریزاد و خدا قوت به این عزیزان است.
امیدوارم به مدد الهی و همکاری تمامی کادر درمان هرچه زودتر شاهد پیروزی کامل بر این بیماری و سلامتی کامل مردم عزیز کشورمان باشیم

کلید واژه ها: روز آزمایشگاه پیام تبریک روز آزمایشگاه


( ۳ )

نظر شما :