طرح نسخ الکترونیک

۰۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۷ کد : ۲۳۷۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۷
طرح نسخ الکترونیک

رییس اقتصاد درمان و تدوین استاندارد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اجرای طرح نسخ الکترونیک معایب و مزایایی دارد که باید زمینه را برای اجرای دقیق آن فراهم نمود
علیرضا  ابدال بیان کرد: از ابتدای دی ماه سال جاری و پیرو مصوبات ستاد کشوری نسخ و پرونده الکترونیک سلامت و همچنین بحث قانونی بودجه برنامه ششم، دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای سایر دانشگاه ها، در زمینه ارسال الکترونیک نسخ سرپایی و پرونده های بستری الکترونیک تامین اجتماعی فعال بوده و این مهم از یکم دی ماه سالجاری به صورت جدی اجرا شده است که علیرغم چالش ها و مشکلات موجود، کاهش بار مراجعات و زمان ویزیت بیماران، افزایش کیفیت رصد آنها و خدمات ارائه شده از مزایای اجرای این طرح است.

وی افزود: در این راستا تقریباً ۹۵ درصد از اسناد بیمارستانی و ۱۰۰ درصد نسخ سرپایی به صورت الکترونیک به سامانه ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای شیوع ویروس کرونا و افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی مجبور به افزایش تخت های ویژه در مراکز شدیم و در حال حاضر هدف اصلی با توجه به کاهش شیوع در مقایسه با ماه های گذشته، مدیریت تخت های ویژه و هزینه های صرف شده در این زمینه است.

ابدال تاکید کرد: رعایت استانداردها و راهنمای طبابت بالینی یکی از مهمترین و موثرترین اقدامات در حوزه بالین است که وزارت خانه نیز در این مهم ورود کرده و مراکز نیز باید آن را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۵۴ گایدلاین و از ابتدای سالجاری تا تاریخ ۲۰ دی ماه، ۱۲۴ گایدلاین و استاندارد بالینی مورد تایید وزارت خانه، ابلاغ شده است و بی تردید این استاندارد ها راهنمای طبابت بالینی هستند و علاوه بر کاهش تقاضای ابلاغی، در کاهش و مدیریت هزینه ها به خصوص در استفاده از لوازم پزشکی نیز‌ موثر است.

وی با اشاره به اینکه اجرای ده درصدی گایدلاین ها، کاهش ۱۵ درصدی هزینه ها را در پی خواهد داشت، تاکید کرد: با توجه به سختی و مشقت های اجرای استاندارد ها و گایدلاین های بالینی، حتی اگر ۱۰ درصد از آن ها عملی شود می توان شاهد کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصدی در هزینه ها باشیم که این مهم خود یک اقدام موثر در مدیریت هزینه ها است.

روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: نسخ الکترونیک


نظر شما :