پیام معاون درمان دانشگاه به مناسبت روز جهانی دیابت

۲۳ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۳ کد : ۳۹۲۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۴
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روز جهانی دیابت بزرگ ترین کمپین آگاهی از دیابت در جهان است که هر ساله در ۱۴ نوامبر برگزار می شود.
پیام معاون درمان دانشگاه به مناسبت روز جهانی دیابت


دکتر فریده رنجبران هدف از برگزاری روز جهانی دیابت را ترویج اهمیت اقدام هماهنگ برای مقابله با دیابت به عنوان یک مساله مهم بهداشت جهانی میباشد اعلام کرد و افزود:
در سال جاری نیز به منظور آگاهی عموم جامعه درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت مراقبت دیابت روزهای ۲۰ لغایت ۲۶ آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است و کمپین امسال بر اهمیت آگاهی از خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ برای  به تأخیر انداختن  یا جلوگیری از این بیماری و برجسته کردن تأثیر عوارض مرتبط با دیابت و اهمیت دسترسی به اطلاعات و مراقبت مناسب برای اطمینان از درمان به موقع و مدیریت آن تمرکز خواهد کرد و  شعار هفته ملی و روز جهانی دیابت « دیابت: شناخت خطرات، اقدام موثر » تعیین گردیده است.

دکتر رنجبران افزود: از هر 10 بزرگسال در سراسر جهان 1 نفر دیابت و   بیش از 90 درصد دیابت نوع 2 دارند  و تقریباً نیمی از آنها هنوز تشخیص داده نشده اند. در بسیاری ازموارد  دیابت نوع  2  عوارض از جمله قطع پای دیابتی را می توان با اتخاذ و حفظ عادات سالم به تعویق انداخت یا از آن پیشگیری کرد. هنگامی که دیابت به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشود، می تواند منجر به عوارض جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی شود.

کلید واژه ها: پیام معاون درمان به مناسبت روز جهانی دیابت


نظر شما :