اخبار اصلی - آرشیو

اولین جلسه ی خانه ی مشارکت شهرستان فراهان

اولین جلسه ی خانه ی مشارکت شهرستان فراهان

اولین جلسه ی خانه ی مشارکت شهرستان فراهان با حضور دکتر بختیاری جانشین رئیس دانشگاه در امور اجتماعی،معاون فرماندار،سرپرست شبکه بهداشت،رئیس مرکز بهداشت ،کارشناسان بهداشتی و سایر اعضا خانه مشارکت برگزار شد. در این جلسه در خصوص زمان برگزاری مجمع سلامت شهرستان را ه های اجرائی قانون جوانی جمعیت، مسائل و مشکلات حوزه ی سلامت شهرستان صحبت و تصمیم گیری شد.

ادامه مطلب
گرامیداشت روز جهانی ماما

گرامیداشت روز جهانی ماما

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراهان پیرامون جلسه ی تجلیل از ماما ها بیان کرد ماما ها در اجرای قانون جوانی جمعیت و ارائه ی مشاوره به خانواده ها نقش بسیار مهمی دارند.

ادامه مطلب
دیدار سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان با رئیس اتاق اصناف کشور

دیدار سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان با رئیس اتاق اصناف کشور

اخضری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان باآقای نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف کشور ، بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان و فرماندار شهرستان فراهان دیدار و پیرامون کمبود تجهیزات بیمارستان فرهنگ خسروانی صحبت شد.

ادامه مطلب
با مصرف نان کامل ، سالم زندگی کنیم.

با مصرف نان کامل ، سالم زندگی کنیم.

نان، پایه‌ی هرم غذایی، و انواع مختلف آن، بخش مهمی از رژیم غذایی روزانه ما را تشکیل می‌دهد. بخش قابل توجهی از پروتئین و انرژی موردنیاز بدن ما با مصرف نان تأمین می‌شود. به همین خاطر، تولید و مصرف نان سالم، نقش بسزایی در سلامت فرد و جامعه ایفا می‌کند. یک نان خوب ظاهری مناسب داشته، کاملا پخته و برشته بوده و سطح آن سوخته نیست. همچنین یک نان خوب دارای طعم و مزه خوشایند و بوی مطبوع ناشی از خمیر تخمیر شده داشته و طعم و مزه فلزی ناشی از مصرف جوش شیرین را ندارد. با توجه به اینکه نان خوب نانی است که از انواع آرد کامل غلات مختلف مثل گندم، چاودار، جودوسر، جو وغیره در تولید آن استفاده می شود.این نان علاوه بر آن که سبوس بالایی دارد اغلب مواد مغذی موجود در گندم را نیز داراست و برای مبتلایان به بیماریهای گوارشی مانند یبوست مفید است. البته لازم به ذکر است که این نان به دلیل وجودفیبر بالا از ابتلا افراد به بیماریهای غیر واگیر (دیابت- فشارخون بالا – چربی خون وبرخی سرطان ها )پیشگیری می کند. ♦️آدرس نانوایی با پخت آرد کامل در شهرستان فراهان در پوستر درج شده است.

ادامه مطلب