آرشیو اخبار

گزارش وضعیت فرهنگی و اجتماعی بهار ۱۴۰۰

مرکز آمار ایران با استناد به رویکرد توسعه آمارهای رسمی کشور و در راستای پاسخگویی به نیازهای مسئولین، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران اقدام به انتشار گزارش اختصاصی فصلی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران با استفاده از اطلاعات آماری ثبتی در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های حاصل از آمارگیری‌های میدانی مرکز آمار ایران نموده است.

ادامه مطلب
مایکروسافت ابزار دور زدن مرورگر اج در ویندوز ۱۱ را مسدود کرد!

مایکروسافت ابزار دور زدن مرورگر اج در ویندوز ۱۱ را مسدود کرد!

مایکروسافت در آپدیت اخیری که برای کاربران اینسایدر ویندوز ۱۱ منتشر کرده، اقدام به مسدودکردن ابزار EdgeDeflector کرده است. این ابزار به کاربران اجازه می‌داد تا بازشدن اجباری برخی از پیوند‌ها در مرورگر اج را دور بزنند.

ادامه مطلب

پزشکی از راه دور (تله مدیسین) چیست؟ چه مزایایی برای مراجع و درمانگر دارد؟

آنچه امروزه به عنوان پزشکی از راه دور یا تله‌مدیسن می‌شناسیم، از دهه ۱۹۵۰ آغاز شد. زمانی که چند سیستم بیمارستانی و مرکز درمانی دانشگاهی شروع به یافتن راه‌ها‌یی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تصاویر از طریق تلفن داشتند. در یکی از اولین موفقیت‌ها، دو مرکز درمانی در پنسیلوانیا توانستند تصاویر رادیولوژی را از طریق تلفن ارسال کنند.

ادامه مطلب

بررسی سلامت سیستم‌ با نصب به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰

به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰، برنامه Microsoft PC Health Check را در همه سیستم‌های مجهز به این سیستم عامل نصب می‌کند. این نرم افزار اگرچه به عنوان یک ابزار سازگار برای ویندوز ۱۱ ارائه شد، اما آخرین یادداشت‌های مربوط به بروزرسانی ها می‌گویند که تمامی کاربران اکنون می‌توانند از این نرم‌افزار برای بررسی وضعیت رایانه شخصی خود استفاده کنند.

ادامه مطلب

اپلیکیشن تقلبی هشت بانک کشور در گوگل پلی قرار گرفت

گزارش کاربران در روزهای اخیر حاکی از ارائه نسخه موبایل جعلی اینترنت‌بانک هشت بانک بزرگ کشور در گوگل‌پلی است. معاون اجتماعی پلیس فتا به زومیت می‌گوید اقدام قضایی بین‌المللی برای حذف این اپ‌ها انجام گرفته است.

ادامه مطلب