سومین روز از مدرسه بهاره پژوهش در آموزش: گامی نو در مسیر تحقیقات پژوهش در آموزش پزشکی با محوریت روش‌های پژوهشی و هوش مصنوعی

۰۳ خرداد ۱۴۰۴ | ۰۶:۲۷ کد : ۵۱۸۱۷ اخبار اسلایدی اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۲
سومین روز از مدرسه بهاره پژوهش در آموزش: گامی نو در مسیر تحقیقات پژوهش در آموزش پزشکی با محوریت روش‌های پژوهشی و هوش مصنوعی

سومین روز از سلسله برنامه‌های آموزشی مدرسه بهاره پژوهش در آموزش، در تاریخ پنج‌شنبه، یکم خردادماه ۱۴۰۴، با تمرکز بر سه محور کلیدی «تحقیقات کمی و کیفی در آموزش»، «نقش هوش مصنوعی در پژوهش‌های علوم پزشکی» و «فنون نگارش مقاله علمی در زمینه های پژوهش در آموزش» در سالن آمفی‌تئاتر شهدای دانشجو واقع در مجتمع پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.
این رویداد علمی توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC) و با مشارکت فعال کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی و دفتر استعدادهای درخشان برگزار شد و میزبان جمعی از دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی بود که با انگیزه‌ای بالا در این برنامه حضور یافتند.
در این روز، دکتر شتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص اپیدمیولوژی، با ارائه کارگاه‌هایی پویا در زمینه «تحقیقات کمی و کیفی» و «اصول نگارش مقالات علمی»، به تشریح تکنیک‌های طراحی پژوهش و نگارش مقالات پژوهش در آموزش با استانداردهای بین‌المللی پرداخت. همچنین، دکتر بهمنش، متخصص انفورماتیک پزشکی، با سخنرانی خود در مورد کاربردهای نوین هوش مصنوعی در پژوهش‌های آموزش پزشکی، به بررسی ابزارها و فناوری‌های مدرن در ارتقای کیفیت تحقیقات پرداخت.
فضای این کارگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده بود که دانشجویان بتوانند به‌صورت تعاملی پرسش‌های خود را مطرح کرده و در بحث‌های گروهی پیرامون موضوعاتی نظیر ایده‌پردازی پژوهشی، نگارش پروپوزال، و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته در تحقیقات شرکت کنند. این تعاملات، فرصتی منحصربه‌فرد برای تبادل تجربیات و ایده‌ها فراهم آورد.
از جمله نکات برجسته این رویداد می‌توان به آموزش راهکارهای نگارش مقالات علمی با کیفیت، استراتژی‌های بهینه‌سازی پژوهش‌های آموزشی، و معرفی نقش فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی در طراحی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی اشاره کرد.
مدرسه بهاره پژوهش در آموزش به‌عنوان یک برنامه مستمر، با هدف تقویت مهارت‌های پژوهشی دانشجویان و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود حرفه‌ای به دنیای تحقیقات علوم پزشکی طراحی شده است. این رویداد شامل مجموعه‌ای از کارگاه‌های تخصصی است که به‌صورت منظم برگزار شد.
شایان ذکر است که جلسات متعدد تکمیلی نیز با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان دارای ایده‌های تحقیقاتی در حوزه پژوهش در آموزش برگزار شده و خواهد شد.
اطلاعیه: برنامه‌های آتی این مدرسه با حضور اساتید و دانشجویان خلاق در قالب تیم‌های مشترک با ایده‌های پژوهش در آموزش به شکل عملیاتی ادامه خواهد یافت. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره‌های بعدی، با واحد EDC دانشگاه علوم پزشکی اراک تماس گرفته و یا به پورتال معاونت مراجعه کنند.

کلیدواژه‌ها: مرکز مطالعات و توسعه اموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک مدرسه بهاره پژوهش در آموزش معاونت آموزش پژوهش در آموزش


نظر شما :