معرفی ، رسالت و اهداف دفتر
معرفی دفتر امور هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک :
مرکز امور هیئت علمی با هدف تجمیع و یکپارچه سازی امور مربوط به اعضای هیئت علمی و با الهام از وزارت متبوع و برخی دانشگاه های مطرح کشور در بهمن ماه سال 1389 تأسیس و شروع به فعالیت نموده است .
رسالت دفتر:
مأموریت مرکز مدیریت عالی و یکپارچه کلیه امور مرتبط با اعضای هیأت علمی در جهت استفاده کامل از پتانسیل ها و توسعه توانمندیهای آنان در راستای ارتقای کیفی و کمی آموزشی، پژوهشی و خدماتی جهت وصول به اهداف دانشگاه است.
برخی از مهمترین اهداف این دفتر :
- تکریم اعضای محترم هیئت علمی و پاسخگویی و رسیدگی به امور مربوطه در کمترین زمان در جهت فراهم نمودن بستر مناسب برای استفاده حداکثری از توان علمی ایشان .
- برنامه ریزی برای شناسایی ، شفاف سازی ، اطلاع رسانی و تسهیل فرآیندهای اجرایی مرتبط با اعضای هیئت علمی .
- برنامه ریزی جهت بهره گیری از روش های نوین در اجرای فرآیند ارتقاء عمودی و افقی اعضای هیئت علمی .
- برنامه ریزی جهت گردش کار مناسب پرونده های متقاضیان ارتقاء.
- تمرکز و تسریع در انجام امور مرتبط با اعضای هیئت علمی از جمله امور کارگزینی و... .
- طراحی ، اجرا و نظارت بر فرآیندهای مربوط به امور هیئت علمی .
- ایجاد بستری مناسب جهت اطلاع رسانی هرچه بهتر به اعضای هیئت علمی در موارد مرتبط .
- تهیه بانک اطلاعاتی اعضای هیئت علمی .
- مشارکت در برنامه ریزی و ارائه تسهیلات فرهنگی و رفاهی به اعضای هیئت علمی .