کمیته بهداشت کشاورزی دلیجان تشکیل جلسه داد

۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۱ کد : ۱۷۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۳۷
کمیته بهداشت کشاورزی دلیجان تشکیل جلسه داد

     به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان در ابتدای جلسه دکتر مرتضی اسحاقی سرپرست مرکز بهداشت از ریاست و کارشناسان محترم اداره جهاد کشاورزی دلیجان بدلیل پذیرفتن دعوت و شرکت در جلسه قدردانی کرد. 
     سپس رضا کیان مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت مشکلات و موانع اجرای برنامه بهداشت کشاورزی را مسن بودن کشاورزان، اشتغال اتباع بیگانه غیر مجاز،عدم استقبال کاشورزان از برنامه های آموزشی و معاینات، بی توجهی به لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی علیرغم آموزش ها و تذکرات بهورزان، پراکندگی زمینهای کشاورزی و استفاده بی رویه از سموم و کودهای شیمیایی، استفاده از فاضلاب برای آبیاری عنوان نمود.
     وی در ادامه داد در  شش ماهه اول سال 1397 تعداد 25 کارگاه کشاورزی صنعتی با 50 شاغل در روستاههای دلیجان شناسایی شده اند که همه کارگاهها توسط بهورز بازدید شده اند. همچنین از مجموع 453 کشاورز شناسایی شده روستایی تعداد 64 نفر معاینه شده اند.
     سپس سعید برجی ریاست اداره جهاد کشاورزی با سپاسگزاری از برگزاری جلسه مصرف سموم و کودهای شیمیایی را کمتر از نرم دانست و اطمینان داد که محصولات کشاورزی تولیدی در ایران سالم است و تاکنون سندی مبنی به آلودگی آن به مثلا کادمیوم ارائه نشده است. 
     وی استفاده از فاضلاب خام رایه ویژه برای محصولات تازه مانند سبزیجات یکی از معضلات کشاورزی و پیشگیری از آنرا وظیفه محیط زیست دانست.
      برجی  ادامه داد نظام صنفی را بمنظور سامان دادن به بخش کشاورزی ایجاد شده است.
     مهندس حاج محمد حسن کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای جمع آوری پلاستیکهایی را که در مزارع استفاده می شود قبل از متلاشی و پخش شدن در محیط لازم دانست.


نظر شما :