نشست مدیران، مربیان و رابطین سلامت مدارس دلیجان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت برگزار شد.

۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۲ کد : ۱۷۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۵۶
نشست مدیران، مربیان و رابطین سلامت مدارس دلیجان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت برگزار شد.

صبح امروز نشست مدیران، مربیان و رابین سلامت مدارس دلیجان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت برگزار شد.

      آزیتا جلالی کارشناس مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت طی گفتگویی با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان هدف از برگزاری نشست را ارائه آموزشها و توجیه مدیران، رابطین و مربیان بهداشت مدارس در رابطه با مشکلات بهداشتی و نیازهای آموزشی کادر، دانش آموزان و والدین بیان کرد.
     در این نشست مرتضی اسحاقی سرپرست مرکز بهداشت به شرکت کنندگان خیر مقدم گفته و از همکاری مسئولین آموزش و پرورش در زمینه پیشبر برنامه های بهداشت و سلامت در مدارس قدردانی کرد.
     رفیعی معاون پرورشی آموزش و پرورش بر اجرای تفاهم نامه های  بین آموزش و پرورش و مرکز بهداشت در زمینه سفیران سلامت دانش آموزی، برنامه های بهداشت دهان و دندان، مکمل یاری ویتامین دی، و آموزش ایدز در مقطع متوسطه دوم تاکید کرد.
     فاطمه مسعودی مسئول نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت گفت کادر آموزشی مدارس باید اهمیت مکمل یاری آهن و ویتامین دی را باور داشته باشند تا در اجرا به بهترین شکل توسط دانش آموزان استقبال شود.
     حبیب محمدی کارشناس مسئول مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت در رابطه با مسائل مشتر ک سلامت دانش آموزان در زمینه های تغذیه، کنترل بیماریهای واگیر و فعالیتهای بهداشت محیط همچنین برنامه های کلی سلامت که همکاری بیشتری را از طرف آموزش و پرورش می طلبد صحبت نمود.
     وی به مراقبین توصیه کرد موی سر دانش آموزان را معاینه کنند و موارد آلوده را به نزدیکترین پایگاه سلامت ارجاع دهند.
     فرشته حیدری مسئول بهداشت دهان و دندان  مرکز بهداشت اجرای طرح ترمیم دندان دانش آموزان پایه ششم و فیشور سیلانت گروه 6 تا 10 سال را راهی برای جلوگیری از پوسیدگی زود هنگام دندانهای ایشان عنوان کرد.
     مهدی سعیدی مسئول واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت اعلام کرد درصد جذب سفیران سلامت دانش آموزی دلیجان در سال تحصیلی جاری باید به 16 درصد برسد.
     خانم جلالی کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت از مدیران مدارس درخواست نمود جلساتی را برای آموزش سرفصلهای مرتبط با بهداشت روان مانند کنترل خشم و استرس، مهارتهای فرزند پروری، ارتباطی  و غیره با حضور دانش آموزان، آموزگاران و اولیا هماهنگ کنند.
     حاج محمد حسن کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای گفت اصول بهداشت محیط مدارس و ضوابط پایگاههای تغذیه سالم باید در مدارس رعایت شود.
 


نظر شما :