اولین نشست خانه مشارکت سلامت مردم شهرستان دلیجان برگزار شد

۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۲۱:۵۶ کد : ۱۹۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۹
اولین نشست خانه مشارکت سلامت مردم شهرستان دلیجان برگزار شد

     صبح امروز اولین نشست خانه مشارکت سلامت مردم شهرستان دلیجان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد. در این نشست مسئولین شبکه بهداشت، کانونهای سلامت محلات و نمایندگان سازمان های مردم نهاد شرکت داشتند.

     به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان در ابتدای نشست دکتر عبدالرحیم فردوسی مدیر شبکه با خیر مقدم به حاضرین به اهمیت اجتماعی شدن سلامت اشاره کرد. وی خود مراقبتی را یکی از دستاوردهای اجتماعی شدن سلامت دانسته و افزود کنترل بیماری هایی مانند دیابت که توسط کارکنان بهداشت شناسایی می شوند بوسیله خود مراقبتی امکان پذیر است. 

     سهیلا انصار زاده معاون اجتماعی شبکه بهداشت به تعریف خانه مشارکت سلامت پرداخته و اعضای آنرا رابط بهداشت و مردم عنوان کرد. وی گفت اگر چه شاخص هایی مانند امید به زندگی افزایش و مرگ و میر کودکان کاهش یافته است اما در تعداد بیماران دیابتی، تعدادی افراد سیگاری، آمار تصادفات، آمار معتادان و غیره جایگاه مناسبی نداریم و این لزوم اجتماعی شدن سلامت  و شراکت مردم در حل این معضلات را روشن می سازد.

     در پایان پس از معرفی تک تک حاضرین، فرمهای رای گیری توزیع و آقای جواد محمدی به عنوان رییس و خانم سمیه احمدی نایب رییس انتخاب شدند.


نظر شما :