یک سوم بودجه جاری کشور به تحول نظام سلامت اختصاص یافته است

نشست هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک در دلیجان

۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۰ کد : ۲۰۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹۵
نشست هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک در دلیجان

     صبح امروز نشست هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی اراک با مدیران شبکه های بهداشت و مسئولین شهرستانهای دلیجان و محلات در محل سالن کنفرانس فرمانداری دلیجان برگزار شد.
     به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان مشکلات بهداشتی و درمانی دلیجان و نراق که توسط حاضرین مطرح کردید موارد زیر بود:
     تامین حداقل یک پزشک عمومی تمام وقت برای پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم نراق، حل مشکل خرابی سی تی اسکن بیمارستان دلیجان، توجه به ترجیح مردم به اعزام بیماران به قم و کاشان بجای اراک، معطلی مردم در اروژانس بدلیل کمبود پزشک عمومی،  تامین یک چشم پزشک بصورت مشترک برای دلیجان و محلات،  مشکل آب  آشامیدنی برخی روستاها، ایجاد مرکزی برای مواقع بحران، سوانح و حوادث در محلی بین دلیجان و محلات (نیمور)، تکمیل هر چه سریعتر بنای مراکز خدمات جامع سلامت راوه و دودهک، تامین داروهای بیشتر برای روستاها، عدم اعزام پزشک روستا برای جبران کمبود پزشک بیمارستان، تکمیل پایگاه فوریتهای هستیجان، جذب پزشک سوم علاوه بر دو پزشک قبلی برای اورژانس بیمارستان، ایجاد طب اورژانس با حضور متخصص، واگذاری ساختمان مرکز 17 شهریور(مرکز خدمات جامع سلامت شماره 1) به شهرداری و تحویل گرفتن محل مناسب از این ارگان با تمامی امکانات، تکمیل ام آر آی، استفاده از فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه آزاد نراق و جایگزینی کارکنان تخصصی بهداشتی بازنشسته شده.
     سلیمی نماینده مردم دلیجان و نراق گفت:  با توجه به تخصیص تقریبا یک سوم بودجه جاری کشور در مجلس به تحول نظام سلامت لازم است با تلاش بیشتر سهم مردم در هزینه های درمان را روی 30 درصد نگهداشت. زیرا پس از کاهش این سهم در ابتدای طرح از 70 به 30 درصد اکنون به 50 درصد بازگشته است.
      دکتر حسن طاهر احمدی  رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان تراز مثبت حدود سی و پنج میلیارد تومانی  بستانکاری دانشگاه  از بیمه ها در مقابل بدهی های  دانشگاه اظهار امیدواری کرد که با وصول بستانکاری از بحران خارج شویم.
     وی ادامه داد من دست خیرین را میبوسم. از سال 1396 خیرین در سطح استان حدود سی میلیارد تومان کمک کرده اند.. با توجه به ساخت مرکز نراق توسط خیرین از دکتر فردوسی می خواهم شرایط به گونه ای فراهم شود که پزشک در تمام وقت اداری  در مزکز حضور داشته باشد.
    طاهر احمدی دستور تخصیص 200 میلیون تومان را برای بخش درمان و 150 میلیون تومان را برای بخش بهداشت دلیجان صادر کرد.
    وی ادامه داد از نظر سطح بندی دلیجان مشمول داشتن ام آر آی نیست زیرا جمعیت آن زیر 200000 نفر است ولی برای جلوگیری از هدر رفت کمک خیر با ایجاد ام ار آی در دلیجان موافقت شد.
     وی گفت: پزشک طب اورژانس کم است و حتی برای بیمارستان  های استان تکمیل نیست. ولی مشکل چشم پزشک در دلیجان حل شده است.
     طاهر احمدی گفت: اکنون برای جایگزینی نیروهای بازنشسته مشکل داریم و به درخواستها ترتیب اثر داده نمی شود.
     رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از حاضرین خواست هر یک از دانشجویان پرستاری دانشگاه نراق را که فارغ التحصیل می شوند و مایل به گذراندن دروه طرح خود در بیمارستان های استان هستند  معرفی نمایند.
     دکتر سرمدیان معاون درمان دانشگاه وضعیت حضور پزشکان متخصص را در دلیجان بسیار مطلوب دانست. وی خاموش بودن تلفن پزشکان را هنگام آنکالی جزو محالات دانست.
     دکتر نظری معاون بهداشتی دانشگاه گفت: در مورد مشکلات بهداشتی آب روستاها اداره آب و فاضلاب روستایی  و شوراها مسئول هستند و در جلسات از کارشناسان خواسته شده است این مورد را جدی بگیرند. 
      وی تعداد داروهای روستاها را 400 قلم برشمرد و تامین بیش از این را غیر ممکن دانست.
     دکتر فردوسی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان از نماینده دلیجان و محلات بدلیل پیگیری تحویل یک آمبولانس کمک دار به دلیجان پس از ترخیص از گمرک تشکر کرد و ادامه داد قول تحویل آمبولانس پشتیبان را گرفته ایم. 
     وی مژده داد محل فرود هلی کوپتر در کنار بیمارستان ایجاد شده است و در صورت لزوم می توان از امداد هوایی برای انتقال بیماران اورژانسی کمک گرفت.
     شایان ذکر است که طبق تفاهم نامه ای که بین دانشگاه علوم پزشکی اراک و ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد شده، به منظور انتقال سریع بیماران و مصدومین به مراکز تخصصی درمانی، یک هلی کوپتر در اراک مستقر گردیده است.

 


نظر شما :