محبوب‌ترین فست فود دنیا چه بلایی سرتان می‌آورد !

۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۲ کد : ۲۹۸۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۵
محبوب‌ترین فست فود دنیا چه بلایی سرتان می‌آورد !

یکی از مواد تشکیل دهنده پیتزا گوشت‌های فراوری شده مثل سوسیس و کالباس است ، برای تهیه سوسیس و کالباس به گوشت قرمز نیتریت سدیم اضافه می شود که رنگ قرمز گوشت تثبیت، طعم آن بهتر و فعالیت باکتری‌ها کاهش یابد. با توجه به اینکه سدیم موجود در گوشت‌های فراوری شده خطر فشار خون و سرطان معده را  افزایش می‌دهد، با مصرف پیتزا؛ نیتریت، چربی اشباع و ترانس، سدیم و کالری زیادی وارد بدنمان می شود.

نیتریت در بدن به نیتروزآمین‎‌ها تبدیل می‌شود که طی تحقیقات سرطان‌زا بودن این ماده ثابت شده است.

به گوشت‌هایی که برای تهیه سوسیس و کالباس استفاده می‌شود، چربی بیشتری هم اضافه می‌شود چربی‌های اشباع باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود و چربی‌های ترانس نیز خطر بروز انواع سرطان‌ها را بالا خواهد برد.

البته این مشکلات و مضرات به سوسیس و کالباس ختم نمی‌شود بلکه بحث پنیر پیتزا که یک چهارم وزن آن را چربی اشباع  تشکیل می‌دهد نیز مطرح است.

هر برش پیتزا بسته به سایز بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و عمدتا پیتزا به تنهایی مصرف نمی‌شود و معمولا افراد پیتزا را با نوشابه میل می‌کنند که هر قوطی ۳۰۰ ملی لیتری ۱۴۰ کیلوکالری دارد.

 بنابراین باید به این نکته توجه نمود که با مصرف پیتزا که جزو محبوبترین فست فود ها در بین مردم است چه مقدار مواد مضر و کالری اضافی وارد بدن می شود. و با توجه به اینکه مشابه همین ترکیبات در تهیه انواع فست فودها کاربرد دارد بنابراین لازم است برای حفظ سلامت خود مصرف فست فودها را به حداقل برسانیم.

کلید واژه ها: فست فود


نظر شما :