بهورزان و مراقبین سلامت دلیجان خود را برای آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا آماه می کنند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۰ کد : ۴۱۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۷۳
بهورزان و مراقبین سلامت دلیجان خود را برای آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا آماه می کنند

     بهورزان و مراقبین سلامت دلیجان در جلسه توجیحی و آموزشی که صبح امروز 26/2/1398 در سالن احتماعات شبکه بهداشت برگزار شد آمادگی خود را برای آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا اعلام کردند.
     به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان، دکتر اسحاقی سرپرست مرکز بهداشت در جمع بهورزان و مراقبین سلامت مراکز، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت روستایی دلیجان با ارائه آمار مبتلایان به بیماری فشار خون و درصد مرگ و میر ناشی از آن اهمیت اجرای طرح را بیان کرد و از شرکت کنندگان خواست حداکثر توان خود به کار برند.
     در ادامه غلامرضا محمودی کارشناس مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت نحوه صحیح گرفتن فشار خون را بصورت عملی آموزش داد. وی  ادامه داد میزان فشار خون افراد باید در سامانه مخصوصی که از روز شنبه راه انداز می شود ثبت شود.
     سپس عباس رضایی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت به نقش مصرف نمک و روغن در افزایش فشار خود اشاره کرد. در پایان حاضرین آمادگی خود را برای مشارکت کامل در اجرای طرح اعلام نمودند.
     گفتنی است مرحله اول بسیج ملی کنترل فشار خون بالا شامل اطلاع رسانی و حساس سازی از 27 اردیبهشت ماه آغاز و مرحله اجرایی آن بعد از ماه مبارک رمضان شروع می شود.
 


نظر شما :