در نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان با خبرنگاران مطرح شد

پوشش ۹۶/۷ درصدی اندازه گیری فشار خون در دلیجان

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۵ کد : ۵۲۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۶
پوشش ۹۶/۷ درصدی اندازه گیری فشار خون در دلیجان

      به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان در تاریخ 14 مرداد ماه دکتر  عبدالرحیم فردوسی رئیس شبکه در نشست خبری با خبرنگاران شرکت نمود.
     دکتر فردوسی در مورد طرح بسیج ملی کنترل فشار خون به خبرنگاران گفت: بیماری فشارخون بالا بدون علامت است و می تواند باعث صدمات جبران ناپذیری مانند بیماریهای قلبی و عروقی که مهمترین عوامل مرگ و میر در ایران است بشود. بر اساس اعلام وزارت بهداشت در کشور ما ۵۰ درصد مردم از بیماری فشار خون خود اطلاع ندارند.
      دکتر فرودسی بیان داشت: فاز اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون، از 27 اردیبهشت ماه با شعار «فشارخون؛ بدانیم و اقدام کنیم»، در سراسر کشورشروع و فاز عملیاتی آن از ۱۷ خرداد ماه آغاز گردید. 
     رئیس شبکه  بهداشت و درمان شهرستان دلیجان افزود: وزارت بهداشت و درمان با    رویکرد جدید، تاکید فراوانی به پیشگیری و کنترل فشار خون دارد.  
     وی افزود: ما در طرح پایش ملی بسیج فشار خون ایستگاه های ثابت و سیاری را در سطح شهر و روستا  از جمله در  بیمارستان امام صادق (دو تیم)، پارک‌ها و خانه های بهداشت روستاها مستقر کردیم. تیم های سیار صنایع، شهرک اصناف و ادارات پوشش شاغلین را به ۱۰۰ درصد رسانیدند.


     وی گفت: پوشش کلی بسیج در سطح شهرستان 96/7 بود، به عبارت دیگر از  ۲۹ هزار و ۳۱۸ نفر بالای ۳۰ سال که جمعیت هدف ما بود تقریباً ۲۸ هزار و ۳۵۰ نفر آنها غربالگری شدند. بعلاوه در این طرح ۷۴۷ نفر خانم باردار شناسایی و ۱۰۰ درصد غربالگری گردیدند. البته گفتنی است پایش در خانم های باردار بدون محدودیت سنی انجام گردید.
     دکتر فرودسی در ادامه افزود اگر تاکنون افرادی در طرح پایش شرکت نکرده می تواند به درمانگاه و پایگاه های سلامت مراجعه و به صورت رایگان از وضیعت فشار خون خود باخبر گردند.
      وی در پایان توصیه و تاکیدکرد افرادی که فشار خون بالا، بیماری قلبی، عروقی و  دیابت دارند درمان خود را با جدیت بیشتری پیگیری کنند تا خدای نکرده با مشکل حادی روبرو نشوند و از اقشار مختلف مردم و ادارات و نهادها و شرکت هایی که جهت  بهتر عملی کردن این طرح ملی همکاری و مشارکت داشتند تشکر و قدردانی کرد.  
 


( ۲ )

نظر شما :