سومین مجمع سلامت شهرستان دلیجان برگزار شد

۰۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۵ کد : ۷۰۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۹۲
سومین مجمع سلامت شهرستان دلیجان برگزار شد

     در تاریخ 3 دی ماه سومین مجمع سلامت شهرستان دلیجان با گفتمان غالب "سوانح و حوادث ترافیکی" درا سه پنل "حوادث ترافیکی درون شهری"، "سوانح و حوادث ترافیکی برون شهری" و پنل "ویژه معلولین و سازمان های مردم نهاد" با حضورنماینده معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی،  رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، روسای ادارات، مسئولین سازمان های مردم نهاد و سمن ها برگزار گردید.
     به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان در سومین مجمع سلامت شهرستان، سیامک سلیمانی فرماندار دلیجان ضمن خوش آمد گویی به حاضرین، موقعیت سوق الجیشی شهرستان را مهم دانست  و اقدامات  صورت گرفته و برنامه های آتی  برای اصلاح جاده های دلیجان را تشریح کرد.
دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی: اگر چه تعداد موارد فوت در حوادث ترافیکی استان مرکزی کاهش یافته ولی تعداد تصادفات افزایش پیدا کرده است. از آنجایی که تعداد تردد در جاده های استان مرکزی بالاست باید با کار فرهنگی، خساس سازی مردم و مسئولان بوسیله مجامع سلامت و جذب  کمک های برون سازمانی اقدامات عملی برای کاهش تصادفات انجام دهیم.
       انصار زاده کارشناس سلامت اجتماعی شبکه بهداشت: برنامه عملیاتی تدوین و اهداف، استراتژی ها و ارکان برنامه مشخص شده است. ارگان های عضو مجمع سلامت نیز باید برنامه اختصاصی خود را تدوین نموده و فعالیتهای خود را بر مبنای آن به انجام رسانند.
     داود فرداد شهردار دلیجان: شورای ترافیک شهرستان بطور مرتب تشکیل جلسه می دهد و با همفکری سعی در رفع مشکلات ترافیکی درون شهری داریم
     مشکلات عمده کنونی  کمبود قیر برای آسفالت و نداشتن کمربندی برای ممانعت از عبور کامیونها از داخل شهر است.
     حاج کاظمی فرمانده پلیس راه: روبروی یکی از کارخانجات در جاده محلات تبدیل به نقطه حادثه خیز شده است و دو کشته به تازگی در آن داشته ایم. در کارگروه  17 عضو داریم ولی به غیر از نیروی انتظامی، راه و شهرسازی و شبکه بهداشت هیچیک پای کار نیستند.
     آموزش و پرورش می تواند  با دعوت از پلیس کلاس های آموزشی در مدارس برگزار کند. بیمه ها  و خیرین سلامت نیز می توانند در کاهش تصادفات منشا اثر باشند.
     حمید صادقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که اعتبارات و بودجه به سمت نهادهای فرهنگی سوق داده نمی شود در حالی است که در      بروز مشکلات اجتماعی از این نهاد ها مطالبه گری می شود. امیدوارم در همه نهاد های دولتی واحد فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.
     دکتر اخوان نماینده معاونت پژوهشی وزارت بهداشت: دانشگاه اراک در هیئت امنای وزارتی رتبه برتر را بدست آورد که جا دارد از دکتر جمالیان و دکتر ظهیری تشکر کنم.
     اگر می بینیم که کاهش تصادفات را داریم به علت برخورد خوب پلیس با مردم است.امید وارم روز برسد که مردم خود بدون نظارت پلیس قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و نیازی به افزایش جریمه ها نداشته باشیم.
     سیداحمد سجادی مدیر کل دفتر اموز اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی: اگر مطب ها، دندانپزشکی ها، بیمارستان ها و داروخانه ها شلوغ است به این دلیل است که سواد سلامت مردم کم است و به امر پیشگیری توجه نکرده ایم. سرعت بیمارشدن مردم اکنون از سرعت ساخت و ساز ما بیشتر است.
     استان مرکزی به استان مقاخر معروف  است ولی در بحث حوادث ترافیکی متاسفانه جایگاه دوم را داریم.
     هیئت اندیشه ورز استانی تشکیل شده است و بصورت مرتب جلسات برگزار و مهمترین آسیب ها بررسی می شود در یک از  این جلسه پیشنهاد شد که گفتمان غالب سوانح و حوادث ترافیکی باشد. خوشبختانه دلیجان پیش قدم شد و اکنون در جلسه مجمع هستیم.
     امیدوارم تمام دستگاه هایی که در سلامت سهم دارند وظایف خود را بدرستی انجام دهند.
     در پایان بیانیه مجمع توسط مجری قرائت شد.


نظر شما :