بیانات رئیس بیمارستان در خصوص عدم حضور مردم در بیمارستان

۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۲۸
بیانات رئیس بیمارستان در خصوص عدم حضور مردم در بیمارستان

با سلام و احترام

ویروس موجود بسیار ریزی است که در خارج از سلول حیات ندارد، به محض ورود به سلول دقیقاً مانند ویروس کامپیوتری فعال می شود و سلول را مجبور به تولید ویروس های شبیه به خودش می کند تا جائیکه سلول کشته شود.

ویروس کرونا دوره نهفتگی 14 روز حتی بیشتر را هم دارد و در این مدت علامتی در میزبان خودش بوجود نمی آورد. اما فرد ناقل می تواند آنرا انتشار دهد. به همین دلیل نمی دانیم محل ابتلای فرد کجا و چه موقع بوده است.

در بیمارستان همه در حال مراقبت از خود و طبعاً مراقبت از دیگران هستند. ویروس کرونا نمی تواند در هوا بماند و خیلی زود به زمین می افتد و زمین بیمارستان روزی چند بار با آب ژاول گندزدایی می گردد. افراد بیمار هم در بخش ایزوله هستند و همه مراقب هستند که تا قبل از بهبودی کامل خارج نشوند. بنابراین بیمارستان اگر از جاهای دیگر پاکیزه تر نباشد آلوده تر هم نیست.

این ویروس می تواند همه جا باشد و اگر رعایت نکنیم همه جا می توانیم آلوده شویم. اگر بیمارستان خلوت تر شده است بدلیل رعایت مردم فهیم است که به توصیه وزارت بهداشت برای کارهای غیرضروری کمتر مراجعه نمایند. این یعنی شعور بالای مردم نه آلوده بودن بیمارستان.

در خانه ماندن مردم بهترین راه برای کاهش درصد ابتلاست. اگر به بیمارستان فقط در صورت ضرورت برویم قطعاً آلودگی کمتری به بیمارستان می بریم و بدنبال آن بیماران و پرسنل بیمارستان بیشتر در امان می مانند. پس با فرهنگ و آگاهی بالا، کمتر به بیمارستان می رویم نه برای اینکه آلوده نشویم بلکه برای اینکه اگر ناقل بدون علامت ویروس هستیم بیماران و مراقبین آنها را آلوده نکنیم پس دوباره می گویم که خلوت تر شدن مراکز درمانی بدلیل شعور بالای مردم این سرزمین کهن است که با هوش بالای خود سعی کردند که محل نگهداری بیماران و مراقبین آنها سالم تر بماند. 

درود بر شما مردم نجیب، فهیم و متمدن.به امید روزی که دوباره دستان گرم همدیگر را به دور از این موجود خبیث بفشاریم.

در پناه خداوند بزرگ باشید. ارادتمند دکتر کوروش دالوندی

کلیدواژه‌ها: کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا تفرش بیمارستان والفجر تفرش بیمارستان تفرش بیمارستان والفجر رئیس بیمارستان رئیس بیمارستان تفرش


نظر شما :