دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ در بیمارستان حضرت ولیعصر ( عج ) راه اندازی شد

۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۳۲۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۵۸
دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ در بیمارستان حضرت ولیعصر ( عج )  راه اندازی شد

دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ در بیمارستان حضرت ولیعصر ( عج )  راه اندازی شد

این دستگاه از طرف سازمان بهداشت جهانی  WHO و توسط نماینده شرکت فرا طب اعصار ( آقای کلهر ) در تاریخ 21/8/99 تحویل این مرکز  و در بخش اورژانس و اتاق عمل راه اندازی شد .

دکتر خوشنودی متخصص طب اورژانس بیمارستان مزیت مهم این دستگاه را حفظ جان بیمار دانست و اضافه کرد: لوله‌گذاری با دستگاه های معمولی، احتیاج به مهارت و تجربه دارد و به طور معمول، لوله‌گذاری در بیماران دارای راه هوایی مشکل، ممکن است پس از چندین بار تلاش ناموفق انجام ‌شود که این موضوع باعث تهدید حیات بیمار خواهد شد.

آقای کلهر نماینده شرکت فرا طب اعصار اظهار دشتند این دستگاه با داشتن دوربین پیشرفته و مانیتور ال.سی.دی (LCD) این قابلیت را فراهم می‌آورد که لوله‌گذاری با امکان دیدن واضح مسیر تنفسی، آسان‌تر باشد و بنابراین امکان موفقیت در اولین تلاش برای لوله گذاری و حفظ زندگی بیمار بالا می‌رود .


و در آخر آقای محسنی مدیر مرکز ضمن تشکر از سازمان بهداشت جهانی ، آقای حسینی نماینده وزارت متبوع و آقای کلهر گفتند : دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ از دستگاه های پیشرفته اداره راه هوایی است و چون این مرکز به عنوان مرکز تروما استان فعالیت می کند برای ارتقای سطح آموزش دانشجویان و اداره پیشرفته راه هوایی بیماران، اقدام راه اندازی در بخش اورژانس و اتاق عمل شده است .
 


( ۱ )

نظر شما :