اهدای زندگی دوباره

۰۳ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۸ کد : ۱۸۲۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۱
اهدای زندگی دوباره

اهدای زندگی دوباره

کارشناس واحد فراهم آوری و شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک: با اهدای عضو می توان حیات تازه‌ای به بیماران نیازمند بخشید.
به گزارش وب دا مرکزی، رضوان موسوی در مصاحبه‌ای ،بیان کرد: با اهدای عضو بیماران مبتلا به مرگ مغزی می توان زندگی چندین بیمار نیازمند را احیا نمود و نمونه بارز این سخاوتمندی در یکم تیر ماه به منصه ظهور گذاشته شد.
وی افزود: آقای ۵۸ ساله ای به نام حمید مشیدی ورزشکار سخاوتمند شهر اراک، در تاریخ ۲۷ خرداد به دلیل سکته مغزی در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک بستری شده و نهایتاً در تاریخ ۳۱ همان ماه با تایید کادر پزشکی، مورد مثبت مرگ مغزی و کاندید اهدای اعضا شناخته شد.
رضوان موسوی افزود: خانواده محترم مشیدی با سخاوتمندی و فکری درخشان و حس نوع دوستی بسیار رضایت به اهدا عضو عزیزشان دادند تا این حرکت انسان دوستانه و مقدس و والای انسانی ضمن نجات جان چندین بیمار در تاریخ این استان ثبت شود.
وی افزود:بیمار مورخ سی و یکم خرداد و در ساعت ۲ بامداد به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران بعد از انجام فرایندهای معمول، اعزام شد.
او تاکید کرد: نهایتاً در تاریخ یکم تیر ماه، این اقدام خداپسندانه مرحوم مشیدی و خانواده محترمشان، منجر به اهداء عضو کبد وی شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این چهارمین اقدام به اهدا عضو اعضای بدن موارد مرگ مغزی در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی اراک است که نشان از حس انسان دوستی و نوع دوستی مردم اراک و استان مرکزی دارد و این کار انسان دوستانه و نهایت بخشندگی برای همیشه ماندگار است.


( ۳ )

نظر شما :