دیدار دکتر قاسمی رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک با دکتر یادگاری سرپرست معاونت غذا و دارو اراک

۰۶ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۴ کد : ۴۲۵۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴
دیدار دکتر قاسمی رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک با دکتر یادگاری سرپرست معاونت غذا و دارو اراک

سرپرست معاونت غذا و دارو در دیدار با رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک گفت: با پیگیری های صورت گرفته داروهای آلبومین، IVIG و وارفارین در داروخانه های استان در حال توزیع است.

سرپرست معاونت غذا و دارو با تاکید بر اینکه آلبومین و IVIG همزمان با هم وارد می‌شوند، تصریح کرد: ضمن اینکه در صورتی که شرایط تولید داخل فراهم شود، هر دو این داروها را تولید می‌کنند و بازه زمانی که در این رابطه به ما عنوان شده بین اسفندماه امسال تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ است و امیدواریم که عملیاتی شود.

یادگاری همچنین درباره وضعیت تامین «وارفارین» گفت: در گذشته مصرف این دارو ۲۰ میلیون عدد بود اما با تولید و واردات داروهای جدید، میزان مصرف آن به ۳ میلیون کاهش یافت و بنابراین تحت تاثیر همین کاهش تقاضا و مصرف، تاریخ بخشی از داروهای تامین شده گذشت و به همین دلیل هم بسیاری از واردکنندگان دیگر این دارو را وارد نکردند. در حال حاضر هم برخی از واردکنندگان نسبت به تامین تعداد بیشتری از آن اقدام کرده‌اند و این در حالیست که اخیرا نیز یکی از تولیدکنندگان پروانه تولید این دارو را دریافت کرد و بنابراین به نظر می‌رسد تا چند هفته بعد یک تولیدکننده هم وارد عرصه بازار خواهد شد.
دکتر قاسمی رئیس به همراه سعید عبادی مدیر بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) با هدف بیان مشکلات و چالش های دارویی این مرکز با دکتر یادگاری سرپرست معاونت غذا و دارو دیدار و گفتگو کرد.
 

کلید واژه ها: دارو غذا دارو معاونت غذا دارو سرپرست معاونت غذا دارو تولید سرپرست سرپرست معاونت سرپرست معاونت غذا داروهای معاونت


نظر شما :