احیای نوزاد بر اساس مدل educare، آخرین کلاس آموزشی سال ۱۴۰۰

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۲ کد : ۲۴۸۳۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۰۳
احیای نوزاد بر اساس مدل educare، آخرین کلاس آموزشی سال ۱۴۰۰

احیا ی نوزاد براساس مدل اجوکرeducare  آخرین کلاس آموزشی سال 1400

کارگاه آموزشی احیای نوزاد به همت واحد آموزش دفتر پرستاری ویژه کارکنان حرفه ای شاغل در بخش های زایشگاه ، اورژانس و اتاق عمل و اطفال برگزار شد.
خانم محمدی سوپروایزر آموزشی بیمارستان امام صادق (ع)  گفت: آموزش باید به افزایش آگاهی، ارتقاء مهارتها و عملکرد نیروی انسانی منجر شود،  برای رسیدن به این هدف باید روشهای مناسب در برنامه ریزی آموزشی مدنظر قرار گیرند،یکی از روشهای موثر برای اینکه مهارتهای ذهنی و عملی را بهتر و مؤثرتر به فراگیران یاد داد استفاده از الگوی اجوکر است. .
ا لگوی اجوکر دارای شش جزء برای یادگیری مهارتها ست. با استفاده از این الگو ابتدا معلم به بیان نیاز و ضرورت یادگیری فراگیران می پردازد. در مرحله بعد اهداف رفتاری و ویژه مورد نظر تعیین و بیان میشود. سپس روش عملی آموزش داده میشود. با نظارت بر عملکرد فراگیران نواقص احتمالی تذکر و اصلاح میشود. برای یادگیری موثرتر از ابزار یاد داری کتاب، جزوه، اسلاید، فیلم استفاده میکند. فرصت تکرار و تمرین میدهد. در پایان بر اساس چک لیست موجود ارزشیابی مهارت ها انجام میشود.
در این کارگاه براساس روش اجوکر در خصوص آمادگی‌های پیش از زایمان، گام‌های نخستین احیا و تهویه با بگ و ماسک را به‌صورت عملی با کلیه فراگیران با سناریوهای مختلف تمرین کردند.

کلید واژه ها: کلاس آموزشی احیاء نوزاد مدل اجوکر


( ۱۲ )

نظر شما :