پرسشهای متداول
تعداد بازدید:۶۶۶آخرین ویرایش: ۱۱ مهر ۱۴۰۱
1. چه اقداماتی برای پذیرش بیمار خود باید انجام دهم ؟ 2 . آیا هزینه ای به پزشک یا پرستار باید پرداخت کنم؟
جواب سوال 1 ) : با مراجعه به واحد تریاژ پرستار مربوطه بیمار را راهنمایی نموده که میبایست به صورت بستری و یا سرپایی مداوا گردد. اگر بیمار نیاز به مداوای سرپایی داشته باشد به درمانگاه سرپایی و یا کلینیک تخصصی و اگر نیاز به بستری داشته باشد به واحد اورژانس ارجاع داده میشود.
ضمناً میتوانید با گرفتن شماره تلفن 33890 نوبت برای کلیه پزشکان و کلیه تخصص های دانشگاه علوم پزشکی استان تهیه نمایید .
ج سوال 2 ) هیچ واحد، بخش و یا فردی در بیمارستان اجازه دریافت وجه از بیمار را ندارد. تنها صندوق بیمارستان و با ارائه رسید میتواند پاسخگوی مسائل مالی بیمار باشد.
1 - بیمار من تصادفی است اما خودمان به بیمارستان منتقل کرده ایم چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ 2 - آیا هزینه بیمار تصادفی کاملا رایگان است؟
ج سوال 1 : بایستی سریعا به کلانتری محل حادثه مراجعه نموده و پس از اعلام حادثه برگه حادثه کلانتری را به بیمارستان انتقال دهیم.
ج سوال 2 : در صورت داشتن برگه ارجاع اورژانس 115 ( فوریتهای پیش بیمارستانی ) و یا نامه کلانتری رایگان میباشد.
من میخواهم رییس بیمارستان را ببینم چه اقدامی باید انجام دهم؟
به واحد مدیریت بیمارستان مراجعه نموده و در صورت حضور رئیس بیمارستان از مسئول دفتر ریاست درخواست خود را مطرح نمایید. برای دسترسی به ریاست و مدیریت بیمارستان محدودیت زمانی وجود نداشته و در صورت حضور هر دو مسئول میتوان اجازه ملاقات دریافت نمود.
بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) دارای چه درمانگاه های می باشد ؟
بیمارستان دارای دو درمانگاه میباشد. درمانگاه سرپایی با دارا بودن پزشک عمومی، داروخانه و تزریقات یه صورت 24 ساعته پاسخگوی نیاز مراجعین میباشد. بیماران میتوانند بدون داشتن نوبت قبلی به درمانگاه سرپایی مراجعه نمایند.
کلینیک تخصصی دارای پزشکان متخصص در رشته های مختلف میباشد. این واحد به صورت صبح و عصر انجام وظیفه می نماید. جهت دریافت نوبت میبایست روزهای پنج شنبه با تلفن گویایی بیمارستان 33890 تماس حاصل نمود. به دلیل بالا بودن میزان مراجعین بدون داشتن نوبت قبلی امکان دریافت نوبت وجود ندارد. برنامه کاری پزشکان متخصص در کلینیک در سایت موجود میباشد.
1 . مسئول بیمارستان خارج از ساعت اداری (عصر و شب و ایام تعطیل) چه کسی است؟ 2 . اگر شکایت انتقاد یا پیشنهادی داشته باشم به کجا باید مراجعه کنم؟ 3 . نامه پزشک قانونی یا ارگان دیگر را به کدام واحد تحویل دهم؟ 4 . دکتر دستور ترخیص داده چه اقداماتی باید انجام دهم؟ 5 . محاسبه ترخیص را قبول ندارم به کجا مراجعه کنم؟ 6 . شماره تلفن بخش ها را از کجا می توانم تهیه کنم؟
1 ) سوپروایزر مسئول بیمارستان در خارج از ساعات اداری است که در دفتر پرستاری مقیم می باشد
2 ) واحد رسیدگی به شکایات مردمی واقع در دفتر پرستاری مسئول رسیدگی به شکایات بیمارستان میباشد.ضمنا صندوق های ارتباط مستقیم با رئیس مرکز در هر بخشی نصب میباشد .
3 ) ابتدای به واحد مدیریت مراجعه نموده و پس از گرفتن دستورات لازم، به واحد مدیریت اطلاعات سلامت واقع در ساختمان اورژانس طبقه سوم مراجعه نمایید.
4 ) بیمار میبایست دفترچه درمان خود و یا مدارک لازم جهت تصادفی بودن خود را تحویل منشی بخش نماید.
5 ) به واحد اسناد پزشکی واقع در ساختمان اورژانس طبقه سوم مراجعه نمایید.
6 ) تمامی اطلاعات مربوط به بخشهای بیمارستان به همراه شماره تماس ها در سایت موجود میباشد.
* در برنامه تحول نظام سلامت فرد بستری چه میزان از هزینه را باید پرداخت کند؟
هزینه های بستری پس از طرح تحول سلامت برای بیمار 10% میباشد. تنها سهم بیماران روستایی که طریق سیستم ارجاع به بیمارستان مراجعه مینمایند 5% میباشد.
با توجه به اینکه بعضی از مراجعین از بیمه های تکمیلی برخوردار میباشند نحوه استفاده از آن به چه صورت میباشد؟
در صورت داشتن قرارداد بیمه تکمیلی مورد نظر با بیمارستان، بیمار با ارائه معرفینامه از خدمات آن استفاده می نماید. و در صورت نداشتن قرارداد با بیمارستان کپی پرونده بیمار و صورتحساب تحویل بیمار میگردد.
چه بیمه هایی با بیمارستان طرف قرارداد میباشند؟
تمامی بیمه های طرف قرارداد و تعرفه های درمانی در سایت موجود میباشد.
جذب نیروی طرحی و استخدامی بیمارستان به چه صورت میباشد؟
بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) یک مرکز دولتی بوده و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک میباشد. هرگونه جذبه در بیمارستان منوط به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی و یا آزمون سراسری برای جذب نیرو از سوی دانشگاه میباشد و بیمارستان اجازه هیچ گونه جذب نیرویی را ندارد.