دومین اهدای عضو علوم پزشکی اراک

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۱ کد : ۲۵۳۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۸۴
دومین اهدای عضو علوم پزشکی اراک

دکتر سید " محمد جمالیان" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دومین اهدای عضو استان مرکزی در کمتر از دو هفته از آغاز سال جدید، انجام شد. 

وی بیان کرد: جوان ناکام مرحوم" احسان عاجلو" به علت آنوریسم مغزی در دهم فروردین ماه امسال در بیمارستان ولیعصر بستری شد و سرانجام پس از کشمکش زیاد و دست و پنجه نرم کردن با مرگ و زندگی به دیار باقی شتافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: با تشخیص مرگ مغزی و پس از دریافت رضایت از خانواده وی در چهاردهم فروردین ماه به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل و امروز تحت عمل جراحی هاروست قرار گرفت و کلیه‌ها، کبد، ریه وی به ۷ نفر از بیماران نیازمند اعضا پیوند زده شد.

دکتر جمالیان عنوان کرد: استان مرکزی به دلیل حجم بالای تصادفات و حوادث دیگر از جمله استان هایی است که به تعداد بیشتری از پیوند اعضا احتیاج دارد که خوشبختانه در چند سال گذشته تعداد افرادی به اهداء عضو اعضای بدن خود بعد از مرگ مغزی رضایت می دهند افزایش یافته و امید است با فرهنگ سازی این اقدام انسان دوستانه جان بیشتری از بیماران نیازمند عضو نجات یابد.

وی ادامه داد: بر اثر مرگ مغزی، خون‌رسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن‌رسانی به آن انجام نمی‌گیرد و مغز تمام کارکرد خود را از دست می‌دهد و دچار تخریب غیر قابل برگشت می‌ شود اما اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه‌ها هنوز دارای عملکرد هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : امکان بهبودی و برگشت بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان وجود ندارد و اقدام پسندیده‌ای است که افراد با رضایت قلبی خود ، با امضاء و تکمیل رضایت نامه، امکان زندگی کردن به چند بیمار دیگر را بدهند.

کلید واژه ها: مغزی مرگ مغزی مرگ رضایت عضو استان مغز بیمارستان ولیعصر اراک


نظر شما :