راه اندازی دستگاه C- ARM در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب

راه اندازی دستگاه C- ARM در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب
۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۹ کد : ۳۱۶۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۵
راه اندازی دستگاه C- ARM در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب

به گزارش خبرنگار وب دا بیمارستان ولیعصر ( عج ) یک دستگاه دستگاه C- ARM  برند Generay در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب راه اندازی شده است . 

- دستگاه سی آرم یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است . نام این دستگاه از بازوی C شکل نشات گرفته که به منبع اشعه ایکس و دتکتور آن متصل است. این دستگاه توانایی های رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می گردد.  C- ARM از دستگاه های مهم تجهیزات پزشکی بیمارستانی میباشد .

خانم مهندس عباسی کارشناس تجهیزات پزشکی مرکز گفتند : با پیگیریهای مستمر تیم مدیریتی مرکز و واحد تجهیزات پزشکی مرکز با معاونت های مختلف دانشگاه و هیات امنای ارزی وزارت بهداشت  یک دستگاه C – Arm برند  Generay با هزینه ای بالغ بر سیزده میلیارد ریال در اتاق عمل بیمارستان ولیعصر اراک نصب و راه اندازی شد . 

- گفتنی است از مهمترین مزایای راه اندازی این دستگاه دقت در عمل های جراحی مغز و اعصاب  و  علاوه بر جراحی های ارتوپدی ، اورولوژی و همچنین خارج سازی جسم خارجی و مشاهده مسیر رگ ها کاربرد دارد .


 

کلید واژه ها: دستگاه عمل جراحی c جراحی تجهیزات تجهیزات پزشکی پزشکی مهندس محبوبه عباسی تجیزات پزشکی بیمارستان ولیعصر اراک


( ۳ )

نظر شما :