پس از سال ها مجدد عمل جراحی تومور مغزی در حالت هوشیاری در استان مرکزی صورت گرفت

پس از سال ها مجدد عمل جراحی تومور مغزی در حالت هوشیاری در استان مرکزی صورت گرفت

۰۲ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۳ کد : ۳۸۶۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۳۵
رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر ( عج ) از تکرار عمل جراحی تومور مغزی در حالت بیداری ( با حفظ ارتباط کلامی و انجام حرکات در اندام ها ) در این بیمارستان خبر داد .
پس از سال ها مجدد عمل جراحی تومور مغزی در حالت هوشیاری در استان مرکزی صورت گرفت

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر ( عج ) از تکرار عمل جراحی تومور مغزی در حالت بیداری ( با حفظ ارتباط کلامی و انجام حرکات در اندام ها) بعد از گذشت سال ها در این بیمارستان خبر داد .
به گزارش روابط عمومی بیمارستان حضرت ولیعصر ( عج ) دکتر حسام الدین مدیر ، متخصص بیهوشی از انجام عمل پیچیده کرانیوتومی در حالی بیداری  گفت: عمل جراحی کرانیوتومی در حالت بیداری، امکان شناسایی بهتر نقاط مهم مغز که بخاطر ضایعه در مغز درگیر شده اند را برای تیم جراحی و در نتیجه عوارض کمتر برای بیمار را فراهم می‌کند.

دکتر آیدین شاکری فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب و قاعده جمجمه و پزشک معالج بیمار در این باره گفت : شناسایی دقیق مناطق مهم حسی حرکتی و کلامی مغز که توسط تومور درگیر شده اند یا در نزدیکی آن هستند ،  و در نتیجه برداشتن تومور با حفظ عملکردهای مذکور و در نهایت آسیب کمتر به بیمار از مهمترین مزایای این نوع عمل جراحی میباشد و به دلیل وجود تومور در نزدیکی مرکز تکلم و حرکت اندام ها ، بیمار در طول عمل با حفظ هوشیاری نسبی و برقراری ارتباط کلامی و اجرای دستورات حرکتی ، حین جراحی با همکاران و کارشناس آموزش دیده ی نورومونیتورینگ صحبت می‌کرد .

دکتر علی قاسمی رئیس بیمارستان در این باره گفتند : 
در دهه ۸۰ این نوع عمل اولین بار توسط جراحان مغز و ستون فقرات دکتر دالوندی و دکتر محمدی انجام شده که این شیوه عمل مجدداً در این مرکز امکان پذیر می‌باشد . 
در خصوص این عمل انجام شده ، بیمار در روز یکشنبه ۲۳ مهر ماه سال جاری با سردرد و تشنج به این مرکز مراجعه و بعد از انجام مراحل تشخیصی و  پیگیری در خصوص تهیه لوازم و حضور پرسنل مجرب و دیگر تجهیزات احتمالی ، این عمل به بهترین نحو ممکن و با موفقیت انجام گرفت . خداوند را بسیار شاکر هستیم که در راستای خدمت به مردم شریف ایران، توفیق انجام چنین اعمال جراحى سنگینى را در این مرکز فوق تخصصى به ما عطا نموده است .

یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲

کلید واژه ها: عمل عمل جراحی انجام جراحی بیمار مغز دکتر دکتر علی قاسمی رئیس مرکز ولیعصر سعید عبادی مدیر دکتر آیدین شاکری متخصص جراحی مغز و اعصاب


( ۱ )

نظر شما :