نصب دستگاه advanced haemodynamic monitoring , vigilio برای اولین بار در استان مرکزی در ای سی یو بیمارستان ولیعصر (عج)

۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۱ کد : ۴۵۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۳۰
نصب دستگاه advanced haemodynamic monitoring , vigilio  برای اولین بار در استان مرکزی در ای سی یو بیمارستان ولیعصر (عج)

دستگاه advanced haemodynamic monitoring ,vigilio  با مانیتورVigileo و سنسور مصرفی Flotrac کمپانی Edwards Lifesciences برای اولین بار در استان مرکزی در ای سی یو جراحی بیمارستان بعنوان مرکز اصلی سوانح و حوادث با پیگیری ریاست محترم مرکز  که از اساتید فوق تخصص ای سی یو  میباشند بر روی بیمار خانمی ۲۶ ساله، بعد از جراحی تومور مغزی، با اتصال ساده به لاین شریانی بیمار نصب و راه اندازی گردید و با توجه به پارامترهای قلبی و عروقی، میزان حجم دهی، دارودهی و آینوتروپ مریض کنترل و بهینه گردید.

این دستگاه کمک شایانی به حفظ حیات بیمار و خروج سریع وی از بستر بیماری و همچنین آزاد سازی تخت ای سی یو به عنوان یکی از نیازهای اصلی غرب کشور میکند.

پس از دمو چندین دستگاه مختلف مونیتور همودینامیک مختلف، معروف ترین و شناخته شده ترین شرکت این دستگاه در دنیا برای بیمارستان در نظر گرفته شد. شرایط استفاده از دستگاه به صورتی است که هزینه اضافی بر بیمارستان و بیمار تحمیل نخواهد شد.

این دستگاه قادر به اندازه گیری همزمان پارامترهای مختلف قلبی و عروقی و ریوی از جمله

Cardiac out put,cardiac index, stroke volume , systemic volume resistance , systemic volume variaty , doi, scvo2

و موارد دیگر می باشد. در بیماران با شوک های ترکیبی مخصوصا شوکهای قلبی و سپتیک کمک شایانی به تصمیم گیری در خصوص نیاز به مایع، اینوتروپ، وازوپرسور و غیره میکند. همچنین این دستگاه میتواند ارزشهای آموزشی و پژوهشی فراوانی برای دانشجویان رشته های مختلف داشته باشد.

کلید واژه ها: تجهیزات پزشکی


( ۲ )

نظر شما :